Wikia

Nightwatcher Worm
Nightwatcher Worm
Biologie
Indeling:

Non-sentient

Classificatie:

Gastropod

Lengte:

20 – 100 meter

Voeding:

Omnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Jakku ?

Nightwatcher

Hoofd van een Nightwatcher Worm

De Nightwatcher Worm, ook wel bekend als de Nightwatcher of de Arconan Night Terror, was een gastropod die onder het zand leefde. Zijn laatste naam verwees mogelijk naar zijn oorspronkelijke thuisplaneet (Cona van de Arconan) of mogelijk was dit een naam die men aan het dier gaf vanwege de gemeenschappelijke uiterlijke kenmerken met het Arcona species.

SpecificatiesEdit

De nightwatchers leefden in de Sinking Fields op Jakku, maar ze werden ook opgemerkt in de Goazon Badlands wanneer grote stormen de zandduinen in de richting van de Goazon Badlands bliezen. De nightwatcher worm was een dier dat vrij slecht gedocumenteerd was op Jakku. Het had een platte, brede kop met aan de zijkanten twee smalle, maar brede rode ogen. Centraal in het gezicht had het dier een brede mond. Deze gastropod had ook een lange hals en de dieren konden erg groot worden. De meeste exemplaren bereikten een lengte van twintig meter, maar de grootste nightwatchers konden wel langer worden dan honderd meter. Naar verluidt joegen deze dieren op prooien aan de hand van trillingen aan de oppervlakte te voelen en daarna door onder het zand naar boven te komen en op te slokken wat ze ook maar tegenkwamen. Wat dat was, maakte hen niet uit, want een nightwatcher kon zowat alles verteren. Hun mond kon metaal kauwen en in hun maag was zuur aanwezig dat alles verteerde.

Dit wezen stak zijn hoofd uit het zand toen BB-8 vluchtte vanuit Tuanul. Daarna was er nog een nightwatcher worm die hongerig was en BB-8 opslokte, net nadat hij door Rey was gered van een Teedo. Rey kon het dier echter tijdelijk uitschakelen, zodat het BB-8 uitspuwde. Rey merkte dat het dier hongerig was en gaf hem een stuk metaal als voedsel.

VerschijningEdit

BronEdit