Wikia

Nova Stihl
Nova Stihl
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Sergeant

Functie:

Stormtrooper
Death Star Trooper

Wapen:

E-11 Blaster Rifle

Vervoer:

Death Star I

Affiliatie:

Galactic Empire

Nova Stihl was een Death Star Trooper / Stormtrooper die aan boord van de Death Star I dienstdeed toen de Heroes of Yavin Princess Leia konden bevrijden.

BiografieEdit

Nova Stihl werkte op Despayre als een bewaker toen de Death Star I werd gebouwd en afgewerkt. Stihl was een specialist in Teräs Käsi en trainde gevangenen in zelfverdediging. Stihl was geen immorele bewaker en vormde een losse vriendschap met Celot Ratua Dil, één van de gevangenen.

Hoewel het geweld onder Stihls dienst op Despayre sterk daalde, werd hij naar de Death Star I getransfereerd. Daar zette hij zijn lessen voor en ontmoette hij Rodo, de buitenwipper van de Hard Heart Cantina. Met Rodo, een zeer geduchte vechtersbaas, vormde Nova een vriendschapsband.

Aan boord van de Death Star begon Nova last te krijgen van nachtmerries. Toen hij dit vertelde aan dokter Kornell Divini zei deze dat Nova erg veel Midi-Chlorians in zich had en dus Force Sensitive was. Stihl voelde zeer bewust de slachtoffers door de Force die vielen toen Despayre en Alderaan werden vernietigd.

Op den duur begon Stihl met zijn geweten in de knoop te liggen. Hij ontmoette Rotua aan boord van de Death Star, maar vond het niet de moeite om hem aan te geven. In de Hard Heart cantina ontmoette Stihl andere eensgezinde bewoners van de Death Star.

Na de vernietiging van Alderaan had Stihl als Death Star Trooper dienst in de Death Star Conference Room waar hij kon vernemen dat Cass rapporteerde dat Dantooine verlaten was door de Alliance.

Vreemd genoeg had Stihl daarna dienst als een Stormtrooper Sergeant en werd hij geroepen toen er een alarm was afgegaan. Stihl achtervolgde Han Solo en Chewbacca maar door de Force kreeg hij een ingeving om hen te laten ontsnappen. Hij hield de Stormtroopers lang genoeg tegen om hen inderdaad te laten ontsnappen.

Stihl en zijn nieuwe vrienden besloten om met een Shuttle te vluchten en die kans bood zich aan tijdens de Battle of Yavin. Complicaties zorgden er echter voor dat de groep niet zomaar kon ontkomen. Nova en Rodo moesten achterblijven om een groep Imperials op te houden terwijl de anderen konden ontsnappen. Stihl herinnerde zich deze scène uit zijn dromen en hij wist de uitkomst van dit gevecht. Dankzij Rodo en Stihl konden de anderen ontkomen, maar Nova overleefde het gevecht niet.

VerschijningEdit

BronEdit