Wikia

Ob Khaddar
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Functie:

Kunstenaar

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "Here I must tell the heroic story of one rebellious but extremely talented grass painter."
-- Hari Seldona

Ob Khaddar was een gerespecteerd kunstenaar op Alderaan totdat hij verdween na zijn 'meesterwerk' te hebben getoond aan Palpatine.

BiografieEdit

Ob Khaddar stond bekend een onruststoker op de Alderaan University en iemand met een radicaal gedachtengoed. Toen Khaddar hoorde dat de Emperor naar Alderaan zou reizen voor een staatsbezoek, verborg hij zijn haat voor het Empire en stelde hij voor om een Grass Painting te maken, genaamd To Honor the Emperor.

Khaddar liet niemand toe om hem te helpen met het planten van de honderdduizend plantensoorten en bloemsoorten die het portret van Palpatine zouden vormen. Na de warme regens van de lente verscheen het gelaat van Palpatine. De Emperor werd er als een sterk persoon afgebeeld en toen hij Alderaan bezocht werd hij door zijn entourage naar het veld geleid om naar het kunstwerk te kijken.

Maar net op het moment dat Palpatine op bezoek kwam, had Khaddar gepland dat een andere reeks bloemen zou bloeien. Zwarte lelies kwamen tevoorschijn in het gelaat alsof Palpatine’s gezicht aan het wegrotten was. De felle bloemen in zijn ogen verwelkten en maakten plaats voor holle oogkassen. Palpatine was woedend toen hij dit zag en liet het hele veld platbranden. Bail Organa bood zijn excuses aan, maar niemand wist of de Alderaanians dit echt meenden.

Ob Khaddar was uiteraard zo slim genoeg om Alderaan te verlaten op voorhand. Ondanks een Death Mark vonden Bounty Hunters geen enkel spoor van hem ooit terug.

Achter de SchermenEdit

  • In ‘Chronicles: The Prequels’ wordt vermoed dat Ob Khaddar de echtegenoot was van Sheltay Retrac.

BronEdit