Wikia

Olmar Grahrk
Olmar Grahrk
Uiterlijke kenmerken
Species:

Devaronian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Rood

Biografie
Thuiswereld:

Devaron

Functie:

Huurling

Affiliatie:

Vilmar Grahrk

Relaties
Vader:

Holmar Grahrk

Olmar Grahrk was een Devaronian huurling tijdens de laatste decennia van de Galactic Republic.

BiografieEdit

Olmar was de zoon van Holmar Grahrk en de neef van Vilmarh Grahrk. In 33 BBY was hij een van spilfiguren in de Yinchorri Uprising. Vilmar handelde in dienst van Darth Sidious en Olmar werd naar Yitheeth gestuurd om er de Yinchorri aan te voeren. Olmar was immers gehuwd met vijf Yinchorri prinsessen zodat Vilmarh een lid zou worden van de Yinchorri clans. Hij won hun vertrouwen door schepen te stelen van uit de Golden Nyss Shipyards. Ondanks dat Olmar dus Vilmarhs plaats innam als clanbroer, gingen de Yinchorri akkoord om naar de Grahrks te luisteren.

Toen het team van Adi Gallia arriveerde, werd Olmar gevangen genomen en meegevoerd naar de Consular-class Space Cruiser van de Jedi. Later verklapte Olmar in een communicatie aan Vilmar onbewust aan de Jedi waar het hoofdkwartier van de opstandige Yinchorri zich bevond. Door deze communicatie konden de Jedi de locatie van de basis traceren en een einde brengen aan deze opstand.

BronEdit

In andere talen