Wikia

Orga Root

Orga Root

Quote: "Chewie says the best Orga Root is on the 8th level."
-- Han Solo

Orga Root was een eetbare plant die op Kashyyyk groeide en die belangrijk was voor de Life Day.

Leven & GebruikEdit

De Orga Root was een roodpaarse plant die op het achtste niveau van de jungles op Kashyyyk groeide waar het meer dan behoorlijk gevaarlijk was om te vertoeven. De Orga Root was cruciaal voor de Life Day aangezien het eten van deze planten de Wookiees hielp in hun spirituele reis naar de Life Tree op die dag. De Orga Root was bijzonder beschermend ten opzichte van de wortels maar met de Wookiees hadden de planten een bijzondere overeenkomst. Om hun Life Day te kunnen vieren, mochten ze telkens oudere planten gebruiken.

Rond 1 ABY, toen Life Day nog aan belang had gewonnen, keurde een Wookiee ouderling het af om naar Orga Root te gaan zoeken. Hij vond het te gevaarlijk geworden. Hiermee was Chewbacca het niet eens en Han Solo moest ingrijpen om het gevecht te stoppen. Han stelde voor om zelf naar de plant op zoek te gaan, maar Chewbacca mocht hem daarin bijstaan.

Dankzij een Sureggi daalden Solo, Chewbacca, R2-D2 en C-3PO tot het 8ste niveau waar ze zagen hoe de planten ze verdedigden tegen een groep biologen van het Empire. Uiteindelijk kon Chewbacca wat oudere Orga Roots plukken voor de Life Day te kunnen vieren.

BronEdit

In andere talen