Wikia

Orron III
Orron III
Astrografisch
Regio:

Outer Rim
Tingel Arm

Sector:

Corporate Sector

Stelsel:

Orron System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Landbouwgrond

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mensen

Taal:

Basic

Bezienswaardig:

Authority Data Center

Affiliatie:

CSA

Orron III landing

Orron III landingzone

Quote: "The parties you’re picking up need to collect and withdraw data from the computer system on Orron III."
-- Jessa Vandangante

Orron III was een Agriworld in de Corporate Sector waar eveneens een Authority Data Center was gevestigd.

LiggingEdit

Orron lag ten Zuidoosten van de Corporate Sector aan de rand met de Wyl Sector. Het lag op de Authority Arc. De planeet kende geen inheemse intelligente species maar werd bevolkt door Mensen. Omdat de planeet in een erg lage hoek gekanteld was, waren er geen seizoenen op Orron III en was de planeet geschikt als landbouwwereld. Onder andere Arcon Multinode werd op Orron III geoogst.

Geschiedenis & LevenEdit

Orron III lag weggedoken in de Corporate Sector en het inkomend verkeer was meestal beperkt tot Drone Barges die voedsel, zoals graansoorten, kwamen oppikken van de planeet. Er waren wel degelijk stedelijke zones op Orron III maar het grootste deel van de planeet bestond uit velden die werden geoogst en verzorgd door gigantische Harvester Droids, zoals de CD-2 Harvester. De CSA had echter op Orron III een Authority Data Center gevestigd. De planeet was immers een Agriworld en niemand zou daar een centrum komen zoeken.

Maar de geleerde Rekkon infiltreerde samen met zijn handlangers op Orron III tijdens zijn zoektocht naar Stars’ End onder een dekmantel van een groep arbeiders en agronomen. Het was op Orron III dat de Millennium Falcon Rekkon en zijn groep moest gaan ophalen en Blue Max afleveren die de nodige data zou kunnen ontcijferen en uit de computers halen op de planeet.

De Falcon was vastgehecht aan een Drone Barge en kon zo probleemloos landen. Na de ontmoeting met Rekkons groep in het Data Centrum kwamen de Espos tevoorschijn en moest snel de aftocht worden geblazen. Tijdens deze vlucht raakte Chewbacca gevangen en werd hij meegenomen. Hierdoor moest Han Solo nu ook zelf op zoek naar een verdwenen vriend. Toen Solo Orron III verliet, kon de Falcon net ontkomen aan de Shannador’s Revenge van de CSA.

Niet lang voor de Battle of Yavin onderschepte de Rebel Alliance een vrachtschip met Wookiee gevangenen nabij Orron III. Dankzij hun informatie werd een konvooi van het Empire opgewacht en vernietigd. Keyan Farlander hoorde voor het eerst tijdens deze missie de geruchten over de Death Star I.

BronEdit

In andere talen