Wikia

Ossan
Ossan
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,40 tot 1,60 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Ossel II

Ossan waren een vrij primitief species afkomstig van Ossel II. Ossan hadden geen notie van Credits als betaalmiddel.

FysiologieEdit

Ossan waren vrij corpulente, knaagdierachtige zoogdieren. Ze werden ongeveer 1,50 meter groot. Ze hadden een spitse mond met een enkel neusgat in hun neus. De mond was erg lang en grote, scherpe tanden hingen uit hun bovenkaak boven hun onderkaak. Ossan hadden zwarte ogen, een kalend voorhoofd en lange flaporen. Ossan hadden erg lange armen, die bijna de grond raakten.

CultuurEdit

Ossan vonden zichzelf erg slim en waren voldaan wanneer ze in een sociale gebeurtenis de overhand haalden. Dit maakte van hen een makkelijk slachtoffer voor oplichters die de Ossan deed geloven dat hij of zij de bovenhand had. Toch waren de Ossan relatief makkelijk geïntegreerd geraakt in de samenleving. Sommige species vonden hen irritant, maar hadden een opgewekt karakter met de neiging om steeds weer in problemen te belanden.

De Ossan vormden op hun thuisplaneet Ossel II de hoofdprooi van de Cucul. Dit amfibie kon zich ontzettend goed camoufleren en drong Ossan dorpen binnen om hen als snack te verorberen. De Ossan hadden daardoor speren en andere primitieve wapens leren gebruiken, al hadden ze nog niet de boog en pijl uitgevonden. Een Ossan dorp werd aangevoerd door een leider die echter niet altijd op de hulp van zijn dorpelingen kon rekenen.

De Ossan hadden geen notie van de waarde van Credits als betaalmiddel. Zelfs Ossan die hun planeet hadden verlaten, begrepen nog steeds niet de waarde van Credits. Ossan vonden zichzelf goede onderhandelaars, maar hadden moeite om zich aan te passen aan de technologie in het universum.

GeschiedenisEdit

Ossan waren afkomstig van Ossel II, een planeet met tal van moerassen. Ossan kregen regelmatig het bezoek van handelaars die Syp Wood kwamen ruilen. Dit deden ze door een plaats op hun schip aan te bieden aan Ossan die ervaring buiten hun planeet wilden opdoen. Wanneer er met Credits werd betaald, vonden de Ossan dit verdacht en dachten ze dat ze hen wilde oplichten.

De meeste Ossan in het universum waren contractuele arbeiders, al werden er veel verlost van hun contract door hun onkunde. De meeste Ossan deden dienst als lijfwachten of als wachters door hun opvallende verschijning. Al was het wel zo dat hun corpulentie meer tot uiting kwam buiten Ossel II dat een hoge zwaartekracht had.

BronEdit