Wikia

P-71 Repeating Crossbow
Chewie Endor
Product
Model:

P-71 Repeating Crossbow

Type:

Bowcaster

Fabrikant:

Drolan Plasteel

Prijs:

400 Credits

Specificaties
Capaciteit:

10 Quarrels
100 schoten uit de gas cartridge
200 schoten uit krachttoevoer

Bereik:

30 tot 50 meter

Afmeting:

77,40 centimeter
74 centimeter breed

Massa:

1,20 kg

Affiliaties
Gebruikers:

Rebel Alliance
Wookiees

De P-71 Repeating Crossbow was een Bowcaster model van Drolan Plasteel. Dit wapen werd door Chewbacca tijdens de Galactic Civil War gebruikt.

Uitzicht & GebruikEdit

De P-71 was vrij spartaans met een zwart, naakt metalen frame. Chewbacca had wel een extra veiligheid op het wapen gezet, net als een automatisch laadsysteem, een extra loop en een kijker die ’s nachts of bij weinig licht kon gebruikt worden. Bovendien was deze Bowcaster ook een Blaster Rifle zodat de gebruiker kon kiezen welke ammunitie te gebruiken.

De P-71 was uit licht Plasteel gemaakt en had een lange ruimte om ammunitie in op te bergen. De volgende Quarrel werd automatisch klaargestoken zodat het wapen meerdere schoten kon afvuren op korte tijd.

De ideale afstand van Chewbacca’s wapen was dertig meter, al kon het wapen ook op 50 meter efficiënt zijn. Chewbacca’s wapen was minder krachtig dan de normale Bowcaster, maar was wel meer accuraat en had een verder bereik.

Achter de SchermenEdit

  • Het was pas in 2010 bekend dat Chewbacca eigenlijk de Repeating Crossbow van Drolan Plasteel gebruikt. Het duurde dus 33 jaar alvorens dit werd opgeklaard.

VerschijningEdit

BronEdit