Wikia

Pacifog

Pacifog werkt niet op Wookiees

Quote: "I can't afford a bad batch. Pacifog is too dangerous."
-- Darth Vader

Pacifog was een soort gas dat door Darth Vader was ontwikkeld in 1 ABY met behulp van een Macrolyzer.

SpecificatiesEdit

Pacifog had de eigenschap om de zwakste eigenschap van de besmette persoon te vergroten. Vader wilde dit chemisch wapen gebruiken voor het Empire, maar trok naar Kadril om een belangrijke test uit te voeren met de Kunda stenen. Met de hulp van Dal Quirz ontdekte Vader dat de Kunda stenen perfect het gas konden absorberen en als dusdanig konden fungeren als een filter voor de Stormtroopers en andere Imperials.

Vader gaf orders aan de Kadrillians om al hun voorraad Kunda aan boord te laden van zijn Star Destroyer. Kadrillians werden door Pacifog bedwelmd en accepteerden elk bevel zonder nadenken. Op Mensen had het gas een dodelijk effect aangezien het lichaam leek te smelten indien er een besmetting plaatsvond. Op Wookiees had het gas nauwelijks effect. De enige bijwerking ervan was dat Wookiees moesten niezen van het gas.

Leia Organa en Chewbacca ontdekten op Kadril een middel om het Pacifog af te stoppen, namelijk het Vibro-Crystal van Rodno, een Kadrillian wetenschapper. Dit kristal deed de filters van de Imperials barsten.

BronEdit

In andere talen