Wikia

Plagen
Astrografisch
Regio:

Expansion Region

Sector:

Kira Sector

Stelsel:

Pax System

Sterren:

Pax

Fysisch
Terrein:

Bossen
Velden

Maatschappelijk
Inheems:

Chikarri

Kolonisten:

Klatooinians

Hoofdstad:

Treeleaf

Affiliatie:

CIS

Plagen was een planeet ten zuiden van de Core Worlds op de grens van de Expansion Region en de Mid Rim.

Ligging, Leven & KlimaatEdit

Plagen lag op het kruispunt van de Enarc Run en de Hydian Way in het Pax System. Het was een planeet met bossen en velden. De Chikarri waren de oorspronkelijke inwoners van Plagen.

De hoge plateau's van Plagen bevatten quasi al het vers water van de planeet, terwijl de lagere regionen zo goed als droog waren. Daardoor was er op Plagen een ruilhandel ontstaan tussen de bewoners van lage en hoge gebieden. Beide groepen konden elkaar niet echt verdragen, maar tot een conflict was het nooit gekomen.

GeschiedenisEdit

De havenrechten op Plagen waren door de Chikarri enkele eeuwen voor de Battle of Yavin verkocht aan het Klatooinian Trade Guild voor enkele tonnen edelstenen. Uiteindelijk bleken de Chikarri toch een goede zaak te hebben gedaan, want de handel die op Plagen ontstond, stond hen op den duur toe om hun levensstandaard te verbeteren. Ze konden ze toegang krijgen tot alle technologische nieuwtjes en wisten ze zich die snel eigen te maken.

Plagen kende geen landen, maar regerende steden van Chikarri die geregeerd werden door halfverkozen bestuurders. Ook buitenstaanders konden verkozen worden eens ze tien jaar op Plagen verbleven.

De grootste exportproducten van Plagen waren afkomstig uit het bos, zoals hout, fruit en noten. De Chikarri importeerden technologie tegen een vrij lage prijs vanwege de Enarc Run en de Hydian Way. De Chikarri hielden vooral van schitterende dingen, zoals juwelen. Twee bedrijven die de meest secure veiligheidsmaterialen leverden in het universum waren op Plagen gevestigd: Chirri & Chirrit Locks, Vaults and Safes en Treeker Security Systems. Tijdens de Clone Wars was Plagen de locatie van de Battle of Plagen. Voor dat gevecht had een T-Series Tactical Droid de Kerkoiden General Piar Nagelsa gedood. De Droid vond de plannen van de General onvoldoende om de troepen naar de overwinning te leiden, wat de Droid uiteindelijk ook deed.

Lieutenant Fame Drimal was nabij Plagen gestationeerd totdat hij werd opgeroepen om naar Mustafar te reizen en daar de CIS Council te bewaken.

BronEdit