Wikia

Privitt
Privitt
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Blond

Biografie
Overleden:

0 ABY

Functie:

Soldaat

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Listen, Privitt, try to relax."
-- Reybn

Privitt was een Imperial die op Vaal verbleef tijdens de Battle of Yavin.

BiografieEdit

Samen met Sergeant Reybn en een andere collega verbleef Privitt op Vaal, in de Gordian Reach. De basis Imperial Relay Outpost V-798 werd enkel bemand door drie personen en was de enige bezetting van het Empire op de planeet. Reybn wist dat ze op een verlaten outpost waren gestationeerd en hield er geen orde op na. De hele dag liet Reybn toe dat er werd gerust of spelletjes werden gespeeld. Privitt wilde alle regulaties invullen, maar door de laksheid van zijn collega’s gaf Privitt er op de duur ook de brui aan. Zo rapporteerde hij dat de sensors van de basis wat hadden opgemerkt, maar Reybn vermoedde dat dit asteroïden waren geweest.

Toen Privitt eindelijk toegaf en zijn levenstijl wou aanpassen en zich realiseerde dat Vaal een hopeloze missie was, dook Darth Vader plotseling op. Vader was met zijn TIE Advanced x1 op Vaal gecrasht en was door de savanne naar de outpost gewandeld. Vader gunde de manschappen geen blik en vertrok met de Lambda-class Shuttle. De Hyenax, die Vader hadden beschouwd als hun leider, mochten zich bekommeren om de Imperials.

BronEdit