Wikia

Psadan
Psadan
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,50 meter

Levensduur:

> 90 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Wayland

Taal:

Psadan

De Psadan waren een van de twee autochtone species van op Wayland.

FysiologieEdit

Psadan waren relatief klein van gestalte, maar waren struis gebouwd. Ze hadden grote platte hoofden, korte benen en hun rug was bezaaid met een pantser van harde platen. Psadan decoreerden hun lichaam met huiden en beenderen van overwonnen vijanden. Het lichaam van de Psadans was beschermd door een taai pantser dat hen beschermde tegen roofdieren. Daarom werden Psadans soms beschreven als ‘levende rotsen’. Een Psadan kon een schot van een Blaster makkelijk verwerken, maar wanneer het pantser gebroken was, resulteerde dit in helse pijn. Geleerden dachten dat Psadans geëvolueerd waren uit geschubde zoogdieren.

CultuurEdit

Psadans waren aanbidders van de natuur en hielden van de jacht. Volgens hun religie mocht geen enkel deel van een gejaagd dier verloren gaan. Psadan waren niet heel intelligent en daardoor waren ze koppig en gingen ze snel de strijd aan. Toch was dit species erg resistent tegen geestcontrolerende skills, zoals Affect Minds. Psadans hadden zelden interesse om Wayland te verlaten. Ze gaven hun kennis door op een mondelinge manier.

De Psadans leefden lang in oorlog met de Myneyrshi, het andere species op Wayland.

GeschiedenisEdit

De oorlog tussen de Psadans en de Myneyrshi kwam aan een einde toen het Galactic Empire hun planeet aanviel en beide species als slaven wilde gebruiken. Deze alliantie mislukte echter en de Psadans werden ingezet om slavenarbeid te verrichten. De Psadans die konden weerstaan aan de slavernij of konden ontsnappen, trokken zich terug in de diepe jungles van Wayland, maar waren onvoldoende uitgerust om weerstand te kunnen bieden.

BronEdit