Wikia

Purge Trooper
Purge Trooper
Organisatie
Behoort tot:

Inquisitorius

Affiliatie:

Galactic Empire

Bevelhebber:

Darth Vader

Species:

Mens

Details
Bewapening:

electrostaffs, electrobatons, DC-15 blasters, DC-15A blasters en DC-15LEs

Transport:

Zeta-class Shuttle

Stationering:

Fortress Inquisitorius

Purge Troopers waren gespecialiseerde gevechtseenheden die onder het bevel stonden van de Imperial Inquisitorius. Ze waren uitzonderlijk goed getraind in het gebruik van zowel slag - en steekwapens als blaster rifles en waren tevens de laatste clones die de gewapende strijdkrachten van het Galactic Empire dienden. Uiteindelijk zouden ze echter worden vervangen door menselijke vrijwilligers. Het is niet zeker dat Purge Troopers deel uitmaakten van het Stormtrooper Corps aangezien ze vrijwel enkel onder het bevel stonden van de Sith Lord Darth Vader en diens Inquisitors, de orgranisatie die in opdracht van de Sith Order op Jedi joegen die Order 66 hadden overleefd.
Second Sister witth Purge Troopers

Twee Purge Troopers begeleiden de Second Sister

Purge Troopers waren uitgerust met zwarte uniformen en beschikten over verschillende soorten wapentuig zoals electrostaffs en electrobatons maar ook DC-15 blasters,  DC-15A blasters en DC-15LEs. Commanders die functioneerden als Purge Troopers binnen de Inquisitorius droegen ook rode schouderplaten boven op de rest van het uniform.

Bron Edit