Wikia

Purrgil
Purrgil
Herkomst
Thuisplaneet:

Outer Space

Quote: "When I was young, I was told amazing stories of creatures that lived in the stars, traveled between the worlds. Old pilots said it was the purrgil who inspired us to jump from system to system."
-- Hera Syndulla

Purrgil waren een species van wezens die in de open ruimte leefden en door hyperspace konden reizen.

SpecificatiesEdit

Purrgils waren wezens die in de ruimte leefden. Het waren grote, walvisachtige dieren die zich sierlijk bewogen dankzij vier lange tentakels aan het achterste deel van het lichaam. Ze hadden een grote mond met een groot aantal blokvormige tanden. Verder hadden ze ook twee vinnen aan de zijkant en een vin op de rug. Purrgil kwamen voor in verschillende groottes en kleuren. Purrgils leefden in groepen tot acht individuen.

Om te reizen in de ruimte hadden purrgil het gas Clouzon-36 nodig dat ze moesten inademen. Purrgil bezaten namelijk de eigenschap om in hyperspace te gaan, een gebeurtenis die weinigen hadden gezien, maar die volgens de legenden mogelijk de inspiratie was voor de ontwikkeling van hyperspace.

GeschiedenisEdit

Purrgil

Groep purrgil

Purrgils kwamen vaak voor in eeuwenoude verhalen en legenden. Men zei zelfs dat de purrgil een grote rol hebben gespeeld in het reizen door Hyperspace aangezien ze de ruimtevaarders inspireerden. Door de purrgil te bestuderen kon men na verloop van tijd ook hyperspace fuel, zoals Coaxium vervaardigen. Maar purrgils hadden helaas ook een kwalijke reputatie van ongelukkig tegen schepen aan te botsen in de ruimte, waardoor sommige spacers hen liever niet zagen tevoorschijn komen.

Ezra Bridger ontwikkelde een bijzondere band met deze dieren. Hun eerste ontmoeting vond plaats in 3 BBY toen de Ghost dringend nood had aan brandstof. Een groep purrgil leidde hen naar de Mining Guild raffinaderij die ze zelf ook aan het zoeken waren. Daar werd Clouzon-36 verwerkt tot brandstof. Ezra voelde een connectie met de wezens en ontdekte wat hun band was met het gas. De dieren hielpen Ezra en de Rebels om de brandstof te tanken en de raffinaderij te vernietigen, aangezien het Mining Guild het vuur opende op de Purrgil.

Nadat deze wezens in hyperspace vertrokken, bleef de diepe band met Ezra ontstaan. Hij riep hun hulp in tijdens het laatste gevecht op Lothal. Een groep purrgil kwam de blokkade van het Empire doorbreken en grepen verschillende Star Destroyers waaronder de Chimaera van Grand Admiral Thrawn. De purrgil verdwenen met Thrawn en Ezra in hyperspace ...

VerschijningEdit

BronEdit