Wikia

RC-1262
RC-1262
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens (Clone)

Geslacht:

Man

Lengte:

1.83 meter

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Bijnaam:

Scorch

Functie:

Clone Commando

Wapen:

DC-17m Interchangeable Weapon System

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Quote: "Sir, you realize this is against recommended protocols."
-- Fixer

RC-1262, bijgenaamd Scorch en Delta 62, was de explosie-expert van Delta Squad tijdens de Clone Wars en na Order 66.

BiografieEdit

Tijdens de Clone Wars kwam Scorch samen met Delta Squad het lichaam van Halsey, die op Devaron was gedood door Savage Opress, aan de Jedi presenteren.

Legends Edit

RC-1262 kreeg de bijnaam Scorch toen hij door een accident tijdelijk zijn wenkbrauwen had verbrand, samen met de training sergeant Walon Vau. Scorch was een zeer competente Clone Commando die als explosie-specialist fungeerde in het team. Hij moest openingen forceren voor het team door deuren op te blazen. Daarbuiten bezat Scorch een zeer grote voorliefde voor ironie, humor en de lichtheid van het bestaan. Scorch spendeerde veel van zijn vrije tijd door een nauwe band op te bouwen met Sev. Scorch kon worden herkend aan zijn pantser met geelzwarte markeringen.

Pas op Kashyyyk moest Delta Squad in de Clone Wars zijn eerste Commando achterlaten, Sev zodoende dat Scorch een nieuw teamlid kreeg na Order 66. Het verlies viel Scorch zwaar, maar hij aanvaardde de bevelen van Yoda die Delta Squad feliciteerde voor de geleverde prestaties op het einde van de Clone Wars.

VerschijningEdit

Bron LegendsEdit