Wikia

Raithal Academy
Organisatie
Type:

Academy

Producten:

Officers

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

De Raithal Academy was een van de toonaangevende opleidingscentra van de Galactic Republic en later voor het Galactic Empire.

SpecificatiesEdit

Tijdens de Republic trainden rekruten er voor de Republic Judicial Forces en eens de New Order was geïnstalleerd werd het een opleidingscentrum voor het Empire en Imperial Army Officers als Imperial Academy. Onder andere het trainen en het aanleren van de besturing van voertuigen als de AT-AT Walker of het PX-4 Mobile Command Base.

Enkele maanden na de oprichting van de New Order leidde Headmaster Gentis van de Raithal Academy een opstand tegen Emperor Palpatine samen met de studenten van de academie. Die revolte kon door Darth Vader teniet worden gedaan met onder andere de hulp van een andere kadet, Laurita Tohm.

Jann Tosh droomde om aan de Raithal Academy te gaan studeren. Malameu Toda had normaal voorzien dat zijn zoon Coby er ook zou studeren, maar uiteindelijk koos Coby voor een andere interesse. Ook de Rebel Alliance voerde zelf een aanval uit op de academie, niet om die volledig te vernietigen, maar om de planning te vertragen voor eventuele acties in het Corellian System.

Afgestudeerden van op Raithal Academy waren Nyrox, Jann Tosh, Crix Madine en Gilad Pellaeon.

BronEdit