Star Wars Wiki
Advertisement
Rampage
Rampage.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: The Bad Batch

Seizoen:

1

Aflevering:

05

Uitzending:

28/05/2021

Vorige:

Cornered

Volgende:

Decommissioned

Rampage is de vijfde episode van het eerste seizoen van Star Wars: The Bad Batch.

Synopsis[]

De Bad Batch wil te weten komen wie de premiejager was die achter hen aanzat op Pantora en trekken naar Ord Mantell waar ze een oude informant van de Jedi proberen te vinden: Cid. Omega krijgt haar eigenlijk wristcomlink. Op Ord Mantell trekken ze naar een bar, maar ze weten niet meteen te ontdekken wie Cid is, behalve Omega. Ze zoekt informatie op in een terminal en spreekt een vrouwelijke Trandoshan aan als Cid. Cid zegt dat Omega de slimste van de hoop is.

Cid wil de Bad Batch helpen in ruil voor een missie. Ze moeten Muchi, een kind, bevrijden uit de handen van Zygerrians die zich ophouden in een verlaten stad op de planeet. In ruil daarvoor krijgen ze 30% van de premie die is uitgereikt voor Muchi.

De Bad Batch denkt dat dit wel zal meevallen, want zo zwaar bewapend zijn de Zygerrians niet. Omega moet aan boord van de Havoc Marauder blijven. Echo gaat op de uitkijk staan, Wrecker moet de Zygerrians afleiden, Hunter en Tech proberen drie slaven te bevrijden, waaronder een jonge Falleen waarvan ze denken dat het Muchi is. Ondertussen krijgt Cid een bericht van Bib Fortuna over Muchi.

Maar de clones worden snel overmeesterd. Een Brezak en de wapens van de Zygerrians zorgen ervoor dat de Bad Batch een makkelijke prooi is. Echo excuseert zich door te zeggen dat hij zich op geen vorige situatie kon baseren om de strijd met slavenhandelaars aan te gaan. Aan boord van de Marauder kan Omega vluchten wanneer Zygerrians het schip doorzoeken. Ze merkt op waar de clones worden gevangen gehouden en ook zij vermoedt dat de Falleen Muchi is. Omega probeert de uitrusting en de wapens van de clones te bereiken, maar een vallend rotsblok verhoogt de bewaking. De Zygerrians proberen onder het Galactic Empire om hun slavenorganisatie weer op te starten vanop Kadavo.

Omega komt terecht voor een kooi die ze net weet te openen alvorens de Zygerrians haar grijpen. Een jonge Rancor komt tevoorschijn. Het dier begint de Zygerrians flink op hun donder te geven. De clones ontsnappen dankzij Wrecker en bevrijden de slaven. De clones en Omega komen zo te weten dat Muchi niet de Falleen is, maar wel de Rancor.

Muchi krijgt het aan de stok met de brezak die een geduchte tegenstander blijkt te zijn. Maar de rancor kan de staart van het vliegende reptiel grijpen en de brezak een paar maal tegen de grond slagen waarop het dier vlucht. De Bad Batch moet wel nog Muchi gevangen zien te nemen. Hunter rekent ondertussen af met Raney, de leider van de Zygerrians.

Wrecker neemt het dan maar op tegen Muchi omdat Tech weet dat Rancors onderdanig zijn wanneer iemand hun respect verdient. Het duel is evenwichtig totdat beide vechters zo vermoeid zijn, dat Muchi niet meer tegenstribbelt en de Bad Batch haar kan meenemen naar Cid, waar Bib Fortuna haar meeneemt.

Cid overhandigt Hunter de credits en zegt dat de premiejager Fennec Shand is. Ze heeft niet kunnen achterhalen wie Shand heeft ingehuurd. Cid beseft ook dat de Bad Batch zelf erg waardevol is, maar beweert dat ze niet moeten vrezen dat ze informatie over hen gaat klikken. Ze herinnert Hunter aan het feit dat ze altijd naar haar mogen komen indien ze op zoek zijn naar extra credits.

Index[]

Personages[]

Andere[]

Advertisement