Wikia

Rebel Alliance Intelligence
Alliance Intelligence Officer
Organisatie
Leiding:

General Vernan
General Airen Cracken
General Davits Draven

Holding:

Rebel Alliance

Producten:

Informatie

Geschiedenis
Oprichting:

2 BBY

Affiliatie:

Rebel Alliance

Rebel Alliance Intelligence was de veiligheidsdienst van de Rebel Alliance. De dienst was cruciaal voor de Alliance omdat het zo op de hoogte kon blijven van de activiteiten van het Galactic Empire.

FunctieEdit

De militaire divisies van de Alliance hechtten zeer veel belang aan Intelligence. Intelligence stond zelf onder bevel van de militaire tak van de Alliance, maar ook de civiele tak kon van de informatie gebruik maken. Het proces om aan de info te geraken, was voor de Alliance zeer moeilijk en delicaat. Planeten die de Alliance wilden vervoegen, moesten bijvoorbeeld hun intenties zo lang mogelijk verborgen houden. Intelligence kon echter ook op planeten, die bezet werden door het Empire, leden gaan rekruteren die een guerrillastrijd uitvoerden.

De acties van Intelligence speelden zich misschien eerder af buiten het slagveld en gaven het Empire regelmatig stevige prikken. Maar in combinatie met de militaire acties, zorgde dit wel voor resultaten. Een opslagdepot dat werd vernietigd op een onbekende planeet, zorgde bijvoorbeeld voor bevoorrading van een belangrijk Garisson.

Terwijl Cracken de Intelligence uitbouwde doorheen het universum, leidde Davits Draven de Intelligence vanop Yavin 4.

DivisiesEdit

  • Intentions: De subdivisie die data analyseerde en interpreteerde die door Operations was gevonden. Het bestond verder uit Cryptology, Analysis, Interrog en Equipment.
  • Operations: De grootste subdivisie die alle veldoperaties organiseerde: spionage, infiltratie, omkoperij en moordaanslagen. De agenten van Operations leidden uiteraard het gevaarlijkste leven van alle leden van Intelligence. De divisie bestond uit Systems Ops, Coordinate en Passive Operations.
  • Counter-Intelligence: De subdivisie die enkel zich moest bezighouden met het ontdekken van spionnen van Imperial Intelligence. Counter-Intelligence opereerde met meer vrijheid en kon meteen rapporteren aan Mon Mothma om hun beslissingen sneller te kunnen laten uitvoeren. Het bestond verder uit Security en Retrieval.

VerschijningEdit

BronEdit