Wikia

Red Fury Brotherhood
Red Fury Brotherhood
Organisatie
Bevelhebber:

Reddjak

Species:

Mens
Dyclops
Anderen

Details
Transport:

Blood Brother

Stationering:

Cularin System
Majoor

Het Red Fury Brotherhood was een notoire piratenorganisatie tijdens de Galactic Republic en de eerste jaren van het Galactic Empire.

OrganisatieEdit

De Brotherhood operereerde vanuit een basis in het Cularin System Asteroid Belt. De Brother hood werd erg machtig omdat de andere rivaliserende bendes te kampen hadden met onderlinge conflicten en moordaanslagen. Tal van species waren vertegenwoordigd bij de piratenbende.

Tijdens een kortstondige wapenstilstand tussen de piratengroepen in de regio, sloten het Brotherhood en de Order of Independent Trade een akkoord met crime lord Nirama om voort te gaan met het smokkelen terwijl de andere bendes overlegden.

Tijdens de Clone Wars was het Brotherhood eigenaar van Burnout, een ruimtestation in het Thaereian System.

Een van de beruchtste kapers van de Red Fury Brotherhood was Captain Reddjak en zijn schip de Blood Brother. Reddjak werd nabij Majoor aanschouwd als een soort volksheld, maar de zoon van Ambassador Zell kreeg, na Reddjak te hebben bevrijd uit de cel, te maken met Reddjaks ware aard. Ambassador Zell, zijn zoon Llez, R2-D2 en C-3PO konden uiteindelijk Reddjak overmeesteren.

BronEdit