Rey's Speeder
Rey's Speeder.jpg
Specificaties
Model:

Custom vehicle

Klasse:

Speeder / Swoop

Affiliaties
Eigenaar:

Rey

Affiliatie:

Rey

Rey's Speeder is de speeder die Rey op Jakku gebruikte als scavenger.

Specificaties[bewerken | brontekst bewerken]

Rey's speeder werd geklasseerd als een hybride speeder en swoop en was bijna vier meter lang. De speeder was een moeilijk te besturen voertuig dat echter wel behoorlijk wat kracht kon opwekken om het gevonden materiaal vanuit het Starship Graveyard naar Niima Outpost of haar verblijf te brengen. Rey bouwde de speeder met militair en commercieel materiaal dat ze vond op Jakku zodat haar voertuig zware lasten kon vervoeren. Hierdoor was het voorste deel erg zwaar, maar aangezien Rey een goede piloot was, kon ze haar voertuig onder controle houden. Rey's speeder was 3.70 meter lang en haalde een snelheid van 420 km/h.

Rey gebruikte onder andere een krachtcel van een AT-ST Walker en de nabrander van een gecrashte race Swoop. Het hart van haar speeder waren twee turboject motoren van een gecrasht vrachtschip. Rey plaatste die motoren op elkaar en niet naast elkaar zodat de speeder zijn kenmerkend uiterlijk kreeg. Ze versterkte de motoren door ze te koppelen aan de inlaten van een Imperial gunship. Verder gebruikte ze ook nog de voorste repulsorlift van een T-65 X-Wing Starfighter.

Aan bakboord had Rey een groot net gespannen waar ze haar materiaal kon in opbergen. Zonder last was Rey's speeder ongelofelijk krachtig en snel. Het voertuig kon zelfs de hoogte evenaren van een Airspeeder. Toen Rey vluchtte vanop Jakku voor de First Order met BB-8 en Finn bleef haar speeder achter op Jakku.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]