Wikia

Ri'Dar
Ri Dar
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,00 meter
3,00 meter vleugelspanning

Voeding:

Omnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Dar'Or

Ri'Dar waren een intelligent en vliegend zoogdierachtig species afkomstig van Dar'Or.

FysiologieEdit

Ri’Dar waren vliegende primaten van ongeveer een meter groot. Ze hadden zeer grote rode ogen en zeer grote kaken met scherpe tanden in de mond. Hun lichaam was bedekt met bruine vacht, maar hun schedel was bedekt met een grijze vacht. De vleugels van de Ri’Dar waren aan de achterkant van hun armen bevestigd en waren gespannen van hun pink tot aan de oksels. De vleugels van de Ri’Dar waren drie meter breed indien ze werden opgespannen. Ri’Dar hadden maximaal zes vingers en tenen aan elke hand en voet. Ze hadden een lange, pluizige staart.

Om te kunnen overleven, kregen Ri’Dar veel jongen. Ze kregen zelden een nest van minder dan vijf jongen. Ri’Dar hadden zeer scherpe zintuigen die hen waarschuwden van elke dreiging.

Ri’Dars waren zeer actief en moesten 50% van hun lichaamsgewicht per dag eten. Ri’Dars waren omnivoren, maar verkozen plantaardig voedsel. Hun dieet bestond uit insecten, paddestoelen en fruit.

CultuurEdit

De Ri’Dar thuisplaneet was Dar'Or of OM973 in de archieven van het Empire. De planeet had een lage zwaartekracht en 60% van de planeet was bedekt met water. De planeet had een subtropisch klimaat en talloze bomen of Waza Trees groeiden er. Deze bomen werden zo groot dat ze quasi al het zonlicht konden blokkeren. Hierdoor groeiden er geen planten op de bodem van deze bossen, maar wel tal van paddestoelen en schimmels.

Ri’Dar waren vrij primitief en waren achterdochtig en vrij zenuwachtig. Ze hadden ook de reputatie om zelden om te gaan met de toekomst, maar om vooral met het heden bezig te zijn. Ze waren gewoon om meteen te worden beloond aangezien hun leven nooit kon garanderen dat ze de dag erna nog in leven zouden zijn. Hierdoor waren Ri’Dar extreem bewogen door emoties. Indien ze kwaad werden, werden ze zeer kwaad en indien ze blij waren, waren ze echt zeer blij. Hoewel dit irritant kon zijn, hadden deze gevoelens de Ri’Dar van uitsterven gered. Sommige species vonden de eetlust van Ri’Dar erg gulzig en storend, maar dit waren ze echter gewoon op hun thuisplaneet.

De Ri’Dars werden als primaten bedreigd door de sabeltand Indola. Dit dit joeg in de lagere regionen van de bossen en at vooral jonge Ri’Dars als maaltijd. De Ri’Dars waren bewapend met primitieve wapens als speren en pijlen. Hoewel de Indola een gevaarlijk wezen was, vormde het geen echt gevaar voor de Ri’Dar. Dat was het geval totdat een groep overenthousiaste wetenschappers de Elix naar Dar’Or overplantte. Zij probeerden om de Elix van uitsterven te behoeden, maar door de lage zwaartekracht werd dit dier een bijzonder snelle jager en konden ze zich snel voorplantten. Indien de Ri’Dar dus konden ontsnappen aan de Indola, werden ze in de hogere regionen opgejaagd door de Elix. De Ri’Dars probeerden zich aan te passen aan de Elix en begonnen ook ’s nachts te jagen wanneer de vogels niet actief waren.

Ri’Dars woonden in nesten in de Waza Trees. Verschillende van deze nesten vormden een groter nest en deze vormden dan weer samen een samenleving van Ri’Dars. Hoewel er soms 1.000 Ri’Dars in deze steden woonden, waren ze geen echte bescherming tegen de roofdieren.

GeschiedenisEdit

De Ri’Dar evolueerden in het middelste deel van de jungles waar het leven bloeide. Omdat het voedsel zowel boven hen als onder hen te vinden was, ontwikkelden ze lichaamsdelen, zoals de vleugels en hun staart, om er makkelijk mee te glijden. Flappen evolueerden in echte vleugels en zo ontwikkelden ze het vliegen. Op hun planeet vlogen Ri’Dar snel, maar op planeten met een hogere zwaartekracht ondervonden ze meer moeilijkheden.

Vanwege de zeldzaamheid van de Elix werd Dar’Or als een Imperial Species Declaration Zone bestempeld, al vroegen sommigen zich af of dit de enige reden was. Dit hield sommige smokkelaars of stropers niet tegen om op de vogels te gaan jagen en het vlees aan te bieden op de meest exuberante gourmets en banketten in het universum. Hierdoor gebeurde het soms dat Ri’Dar van op hun planeet vertrokken met de schepen van deze bezoekers. Dit had wel tot gevolg dat veel Ri’Dars niet echt in een geliefde omgeving terechtkwamen en niets anders kenden dan criminaliteit. Ri’Dars vervulden soms de rol van huisdier en konden zich zelden opwerken tot een volwaardig lid van de bemanning.

BronEdit