Wikia

Ringo Vinda
Ringo Vinda
Maatschappelijk
Bezienswaardig:

CIS Ruimtestation

Affiliatie:

CIS

Ringo Vinda was een planeet die tijdens de Clone Wars werd gecontroleerd door de CIS in een groot ruimtestation dat rond de planeet was gebouwd.

GeschiedenisEdit

In de laatste fase van de Clone Wars probeerde Republic dat station te veroveren dat toen werd gerund door Admiral Trench. Masters Anakin Skywalker, Tiplar en Tiplee leidden de aanval met steun van onder andere het 501st Legion.

Een eerste deel werd veroverd en de aanval op de eerstvolgende sectie leek ook goed te verlopen. Maar op dat moment ontkiemde Order 66 in de hersenen van Tup die Master Tiplar naderde. Voordat ze besefte wat er gebeurde, schoot Tup haar van dichtbij neer.

Tiplee kwam haar zus bijstaan, maar alle hulp kwam te laat. Anakin Skywalker blies de aanval af en de Clones namen de verwarde Tup mee voor nader onderzoek. Daar viel een razende Tup ook Master Tiplee aan en kraamde hij uit dat de 'Jedi moesten sterven'.

Trench had dit interessante voorval opgenomen en stuurde de beelden door naar Dooku. Dat zorgde voor een wedloop tussen de CIS en de Republic om Tup in handen te krijgen.

Uiteindelijk zou Palpatine verklaren dat Tup en later ook Fives besmet waren met een zeldzame parasiet die leefde op de planeet en dat zij daardoor waanideeën kregen en de Jedi wilden vermoorden.

VerschijningEdit