Wikia

Rom Mohc
Rom Mohc
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Biografie
Overleden:

1 ABY

Titel/Rang:

General

Functie:

Republic Officer
Imperial Officer

Wapen:

Dark Troopers

Vervoer:

Arc Hammer

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "It's been a long time since I've challenged a man to battle. I'm glad my opponent is so worthy."
-- Rom Mohc

Rom Mohc was een Imperial General die het project van de Dark Troopers leidde en ontwikkelde.

BiografieEdit

Mohc was een veteraan uit de Clone Wars waar hij diende onder General Locus Geen. Mohc zag onder andere hoe de C-B3 Cortosis Battle Droids een verdienstelijke poging ondernamen om Coruscant te veroveren. Mohc specialiseerde zich in Cyborging en ging de Battle Droids steeds als ‘man tegen man’ te lijf om hun zwakheden bloot te leggen. Mohc werd een held van de Clone Wars.

Mohcs passie doofde niet uit onder het Galactic Empire waar hij talloze aanbevelingen kreeg, waaronder drie Imperial Medals of Valor en de Distinguished Medal of Imperial Honor. Mohc bezat een eigen trofeekamer waar hij Battle Droids tentoonstelde die hij had verslagen in de loop der jaren, zoals IG-97, een ZQ Infantry Droid en Mark X Executioners.

Toen Mohc als Zero G Assault Stormtrooper actief was, begon hij meer en meer na te denken over een soort superkrijger. Mohc begon de ontwerpen te bestuderen van robotkrijgers, gaande van Xim's Warbots, tot de Sith en de Iron Knights. Het ultieme project dat Mohc zou gaan leiden, was het Dark Trooper Project. Mohc was geen voorstander van de Death Star omdat hij vond dat soldaten hun tegenstanders in een lijf-aan-lijf gevecht moesten confronteren.

De Dark Trooper was de ultieme Stormtrooper, maar dan wel een mechanische krijger. Mohc kreeg hiervoor de Arc Hammer tot zijn beschikking en de goedkeuring van zowel Palpatine als Darth Vader. Toen Mohc’s eerste Phase One Dark Troopers succes boekten op Talay mocht hij de productie opdrijven van Vader.

Maar dat was zonder speciaal agent Kyle Katarn gerekend. Mohc had Katarn gezien toen hij nog als een Imperial de Imperial Medal of Valor had ontvangen, dus hij wist dat Katarn een geduchte tegenstander was. Uiteindelijk confronteerde Katarn Mohc op de Arc Hammer. Mohc gebruikte het gloednieuwe en ultieme Phase Three Dark Trooper pak als wapen, maar toch werd de General verslagen door Kyle Katarn waardoor er meteen een einde kwam aan de Dark Trooper productie. Omdat dit na de vernietiging van de Death Star I de tweede financiële tegenslag was voor Palpatine besliste hij om de productie ervan niet opnieuw op te starten.

BronEdit