Wikia

Rydar II
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Antemeridian

Stelsel:

Rydar System

Maatschappelijk
Inheems:

Ranats
Rydans

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Rydar II was de oorspronkelijke thuisplaneet van de Ranats totdat de Rydans hen dwongen te emigreren naar Aralia.

Ligging & GeschiedenisEdit

Rydar II lag in het noordoosten van de Outer Rim in de Antemeridian Sector die grensde aan de Mid Rim en die werd doorkruist door de Perlemian Trade Route.

Tijdens de Jedi Civil War viel Rydar II in het gebied van Revan en tijdens de Battle of Ruusan lag de planeet opnieuw in het Sith Empire. Tijdens de Clone Wars lag de planeet in CIS territorium.

Ranats evolueerden op de planeet Rydar II. De Rydans, een humanoid species, had het niet op de Ranats begrepen en probeerde hen uit te roeien. De Ranats vielen namelijk vaak de kinderen van de Rydans aan die hiervan genoeg hadden. Twee mannelijke en een vrouwelijke Ranat konden enkele eeuwen voor de Battle of Yavin vluchten met een schip naar Aralia waaruit vervolgens razendsnel een hele nieuwe kolonie kon ontstaan. De drie overlevende Ranat-helden kozen de jungles van Aralia in de nabijheid van de kusten om hun nieuw leefgebied te stichten.

Na de nederlaag van het Empire was Governor Targan de vertegenwoordiger van Rydar II.

BronEdit