Star Wars Wiki
Advertisement
Sarco Plank
Sarko Plank
Uiterlijke kenmerken
Species:

Melitto

Geslacht:

Man

Lengte:

1,82 meter

Biografie
Thuiswereld:

Li-Toran

Titel/Rang:

Ronin

Bijnaam:

The Scavenger

Functie:

Schattenjager
Bounty Hunter

Wapen:

JSP-14 Blaster Pistol

Sarco Plank was een Melitto schatzoeker en Bounty Hunter, die zich op Jakku bevond in 34 ABY. Hij ontmoette Luke Skywalker tijdens een avontuur op Devaron in 1 ABY.

Biografie[]

Omdat Plank geboren was tijdens de Galactic Republic kon hij zich nog vaag de verhalen van de Jedi herinneren. Plank werd een Ronin nadat zijn Myrmitrix werd verslagen in de strijd om een nieuw nest op te richten. Plank werd een schattenjager, premiejager en junglegids die op zoek was unieke stukken voor zijn opdrachtgevers. Kort na de Battle of Yavin ontmoette Plank Luke Skywalker die op Devaron op zoek was naar de Temple of Eedit, om daar de Force verder te bestuderen. Plank begeleidde Luke, C-3PO en R2-D2 door de jungles met hulp van Happabores en bleef achter toen Luke de tempel binnendrong.

Later kwam Plank Luke ter hulp door de Stormtroopers af te slaan die Luke op het spoor waren gekomen. De Force had Luke echter gewaarschuwd en blijkbaar niet voor de Imperials, maar wel voor Plank die uit was op de schatten in de ruïnes van de tempel. Na een duel met Luke viel Sarko in een afgrond.

Drie decennia later, in 34 ABY bevond Sarko zich in Niima Outpost op Jakku. Hij was gewapend met een JSP-14 Blaster Pistol met een Trandoshan Tripler. In zijn leven had hij veel vijanden gemaakt, onder andere door zijn werkzaamheden als Bounty Hunter en grafrover.

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement