Wikia

Scarif Shield Gate
Scarif Shield Gate
Product
Model:

Ruimtestation

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

De Scarif Shield Gate was een soort ruimtestation dat zich boven Scarif bevond en van daaruit het deflector shield rond de planeet genereerde. De shield gate kon een deel van dat krachtveld rond de planeet uitschakelen om schepen in en uit de atmosfeer van Scarif te laten. De shield gate beschermde Scarif omdat er op die planeet aan geheime projecten werd gewerkt door het Empire en er ook tal van geheime plannen werden gemaakt van projecten.

GeschiedenisEdit

De shield gate vormde een belangrijk obstakel voor de Rebel Alliance en Rogue One. Gelukkig kende Bodhi Rook nog een code waarbij het team van Rogue One ongehinderd door de gate kon vliegen. Maar toen de vloot van Raddus arriveerde, konden slechts enkele fighters van Blue Squadron door de gate glippen. De Imperials zagen eindelijk wat er gaande was, en sloten de shield gate. Nochtans moest de vloot net die shield gate vernietigen.

De shield gate was zeer sterk beschermd en bewapend tegen aanvallen. Bodhi Rook kon Raddus contacteren met de boodschap dat de shield gate vernietigen, cruciaal zou zijn voor het vervolg van hun missie. Enkel zonder die shield gate konden de plannen van de Death Star vanop Scarif kunnen worden doorgestuurd. Dat lukte uiteindelijk toen de Lightmaker de Persecutor, een van de Star Destroyers tegen de Intimidator ramde. Beiden kolossale schepen vielen op de shield gate, die daardoor ook werd vernietigd.

VerschijningEdit

BronEdit