Wikia

Scrange
Scrange
Biologie
Indeling:

Non-Intelligent

Classificatie:

Amfibie

Voeding:

Carnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Dagobah

Kolonies:

Brentaal IV

Scrange Empire

Een Scrange valt Leia Organa en Raal Pantheer aan

De Scrange was een groot amfibie dat op Dagobah leefde.

Fysiologie & LevenEdit

De Scrange was een groot amfibie. Het had vier paar ledematen waarvan er drie voor de voortbeweging zorgden en één paar als grijparmen werden gebruikt. De Scrange sleepte zich door de moerassen van Dagobah met een lange staart waar op het einde een aantal gevaarlijke stekels stonden.

De kop van dit dier was voorzien van enkele uitsteeksels en in de mond was een erg lange tong voorzien. De drie paar poten van de Scrange waren geschikt om door ondiep water te peddelen terwijl de voorpoten voorzien waren van vier vingers en klauwen. Op de rug hadden Scranges bioluminiscerende vlekken. Hierdoor konden ze zelf in de duisternis op Dagobah zien en trokken ze kleinere prooidieren aan. Onder andere de Nharpira stond op het menu van de Scrange.

De Scrange was echter niet alleen op Dagobah te vinden. Waarschijnlijk werd het dier meegevoerd door de schaarse bezoekers die op Dagobah waren geland en kon het zich vervolgens verspreidden. Op Brentaal IV moesten Quinlan Vos en Shaak Ti zich in de Clone Wars verdedigen tegen zo’n beest.

Heeth Panteer en zijn broer Raal hadden een Scrange naar hun jachtdomein gebracht in het Ryloth System. Toen Leia Organa het bezocht na de Battle of Yavin werden zij en Raal door een Scrange aangevallen.

Achter de SchermenEdit

  • Dit dier is gebaseerd op concept art voor ‘The Empire Strikes Back’

BronEdit

In andere talen