Wikia

Seylott
Seylott
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Sarin Sector

Stelsel:

Seylott System

Fysisch
Terrein:

Jungles

Maatschappelijk
Inheems:

Seylott

Staatsvorm:

Theocratie

Bezienswaardig:

Mother of Shaa

Affiliatie:

Disciples of Shaa

Quote: "Doesn’t look like there is much down there besides jungles."
-- Jango Fett

Seylott was een jungleplaneet in de Outer Rim die werd bevolkt door de Seylott.

Ligging & GeschiedenisEdit

Seylott lag in het zuidoosten van de Outer Rim in de Sarin Sector tussen de Corellian Run en de Hydian Way. De planeet werd bevolkt door een oud species Force Sensitive genaamd de Seylott. De Seylott waren tegen de Clone Wars een uitstervend species, maar ze herbergden een zeer groot geheim. De planeet werd bevolkt door verschillende geleedpotige diersoorten.

In een tempel genaamd de Mother of Shaa hielden de Seylott een beeldje de Infant of Shaa. Dat beeldje had een vernietigende oeroude kracht en werd gezocht door Ashaar Khorda die er de Republic mee wou vernietigen. In 27 BBY ging Jango Fett de Infant terughalen op Seylott nadat het was gestolen uit Khorda’s bezit. Nadat Jango en Zam Wesell hadden gezien wat de Infant kon doen, brachten ze het terug naar Seylott waar de inwoners het zouden bewaken.

Seylott werd na 1.000 BBY ontdekt, maar de Disciples of Shaa was een mystieke organisatie die al voor de oprichting van de Galactic Republic bestond. Seylott was ook ontdekt door de Rakata en maakte een deel uit van het Rakata Empire. Tijdens de Clone Wars lag Seylott mogelijk binnen de grenzen van de Republic.

BronEdit