Wikia

Seylott (Species)
Seylott species
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Seylott

De Seylott waren het intelligente species van op de planeet Seylott in de Outer Rim.

Fysiologie & GeschiedenisEdit

Seylott leken afkomstig van mariene zoogdieren. Ze hadden lange snorharen, inwendige oren en zeer lange armen. De Seylott werden vermoed om Force Sensitive te zijn.

De Seylott waren een zeer oud species dat ten tijde van de Clone Wars aan het uitsterven was. De Disciples of Shaa was een devote religie die al voor 25.000 BBY werkzaam was. Deze Seylott aanbaden de Mother of Shaa en de Infant of Shaa, twee belangrijke beeldjes.

De eigenlijke kracht van de Infant zou pas in 27 BBY blijken toen Ashaar Khorda het eerst ontvreemde van op Seylott. De Disciples of Shaa haalden het terug, maar niet lang later kwam Jango Fett het opnieuw terughalen. De priester waarschuwde Fett voor de gevolgen. Deze gevolgen werden later duidelijk toen de Infant een vernietigende kracht bleek te bezitten en Khorda er Coruscant mee wilde vernietigen. Jango Fett en Zam Wesell zagen hun fout in en brachten de Infant terug naar Seylott, waar de Disciples blij waren om het Infant weer thuis te kunnen onderbrengen.

BronEdit