Wikia

Shen-and-Gretta Pikeual-Angeles
Pike Angeles
Uiterlijke kenmerken
Species:

Lorrdian

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Blond

Biografie
Geboren:

33 BBY

Thuiswereld:

Lorrd

Functie:

Ingenieur
dief

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "The kid was a great engineer, but anyone could see he was aching for a chance to get in the field and scrap with the Empire."
-- Airen Cracken

Shen-and-Gretta Pikeual-Angeles of Lorrd, beter bekend als Pike Angeles was een Lorrdian ingenieur en undercover agent van de Rebel Alliance.

BiografieEdit

Pike was zeer doortastend en als een Lorrdian kon hij als de beste lichaamstaal lezen. Hij kon zeer goed spraak en manieren nabootsen, wat hem hielp in het aannemen van verschillende rollen in het Empire, zoals een TIE Pilot of een bureaucraat. Wanneer hij niet op missie was, was Pike zeer onderhoudend en vrolijk gezelschap.

Pike vervoegde de Rebel Alliance na zijn tweede campagne met de Imperial Navy toen hij voldoende bewijzen had verzameld die zijn vermoedens deden kloppen dat het Empire wel degelijk slaven hield. Pike was een academicus als ingenieur van schepen en werd na zijn overstap naar de Alliance meteen ingezet op de basis te Dantooine waar hij de leider werd van de eerste lading Y-Wing Starfighters die de Alliance had ontvangen.

Pike spendeerde verschillende maanden met het upgraden van de starfighters. Zo stelde hij voor om beplating weg te laten zodat de herstellingen sneller konden gebeuren. Na zijn evaluatie werd hij echter ingezet om zijn echte specialiteit te kunnen uitoefenen, het stelen van schepen. Dit kwam door toedoen van Airen Cracken die Pike leerde kennen op Dantooine. Pike leerde ook hoe Sabacc te spelen en als Lorrdian bleek hij daardoor uiterst sterk te zijn in het spel. Hij won een Astromech Droid van Captain Raymus Antilles, maar gaf de Droid terug in ruil voor een missie te mogen uitvoeren. Dit was een verstandige zet aangezien R2-D2 later een cruciale rol zou spelen in de geschiedenis van het universum.

Met zijn contacten in de militie en firma’s als ingenieur en zijn grondige kennis van schepen, had Pike een grote database opgesteld met codes en schema’s van schepen. Hij vermomde zich als een Imperial Officer op minder belangrijke basissen en outposts om een schip op te eisen. Hij gebruikte hiervoor de protocolregels en zijn kennis van de Navy om hierin te slagen. Deze minder belangrijke posten hadden een minder strenge veiligheid en de codes werden vaker aanvaard die elders niet meer geldig waren. Indien een schip niet bewaakt was, kraakte Pike de computer. Eens dat het schip van hem was, vloog hij ermee richting de Alliance.

Toen Pike als dief begon gebruikte hij R2-S4 als zijn assistent, een Astromech die hem had geholpen bij de modificaties van de Y-Wings. R2-S4 was een erg eigenzinnige Droid, maar zeer goed in het breken van computers en codes.

Doorheen de jaren vestigde hij een aantal aliassen, zoals Commander Roget Teres, Lieutenant Gileas of Supply en Lieutenant Commander Nim, Military Intelligence. Pike werkte vaak samen met een Droid, maar soms ook met kleinere groepen van de Alliance.

Pike’s grootste vrees was dat hij tijdens zijn missies zou herkend worden door een van zijn maten uit The Academy. Indien dat zou gebeuren, vreesde Pike dat hij deze persoon uit de weg zou moeten ruimen.

BronEdit