Wikia

Shimia
Shimia
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Dalchon Sector

Stelsel:

Shimia System

Fysisch
Klimaat:

Gematigd

Maatschappelijk
Inheems:

Pacithhip

Taal:

Shimiese

Staatsvorm:

Oligarchie (?)

Bezienswaardig:

Bergen
Grasvlaktes
Oceanen

Affiliatie:

Galactic Republic
Sith Empire
Galactic Empire

Shimia was de thuisplaneet van de Pacithhip in de Outer Rim.

Ligging & GeschiedenisEdit

Shimia lag ten Zuidoosten van de Outer Rim aan de rand van de Corellian Run ter hoogte van Ryloth en Dalchon. De planeet had uitgestrekte grasvlaktes en bergketens die zich verder uitstrekten in de oceanen.

De intelligente Pacithhip waren niet echt geïnteresseerd om deel uit te maken van de samenleving. De Pacithhip waren een vreedzaam species dat was ingedeeld in drie kasten. Als een jonge Pacithhip volwassen werd, werd hij toegewezen aan een kaste volgens de vorm van zijn slagtanden. Deze kasten waren geleerden, krijgers en landbouwers.

De planeet werd tussen 20.000 BBY en 15.000 BBY ontdekt door de Republic toen de Corellian Run werd ontdekt. Tijdens de Battle of Ruusan maakte Shimia deel uit van het Sith Empire en toen Hutt Space zijn grenzen verlengde naar het Zuiden, grensde Shimia vermoedelijk aan deze regio. Tijdens de Clone Wars werd Shimia niet betwist door de Republic en de CIS.

Tijdens het Galactic Empire, beleefden de Pacithhip hun industriële revolutie op Shimia. Het Empire nam de ruimtehavens onder controle en raadde de Pacithhip aan om hun planeet niet te verlaten. Dit was echter niet verboden en verschillende Pacithhip verlieten Shimia om hun geluk elders te beproeven. Deze Pacithhip werden niet door de samenleving verworpen en zelfs aangemoedigd om elders proberen hun lotsbestemming te vervullen.

Na 4 ABY namen de Pacithhip de overgebleven faciliteiten van het Empire in handen en leerden ze snel om de andere technologieën te gebruiken in hun samenleving.

Achter de SchermenEdit

  • Het is niet duidelijk op kaarten of Shimia al dan niet ooit deel uitmaakte van Hutt Space.

BronEdit