Silman
Silman.jpg
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

20 BBY

Functie:

Assistent van Finis Valorum

Affiliatie:

Galactic Republic

Silman was voor de Invasion of Naboo een belangrijke assistent van Supreme Chancellor Finis Valorum.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

Silman werd voor 32 BBY door Valorum mee op missie gestuurd met Sifo-Dyas om een dispuut met de Pyke Family op te lossen. Om de invloed van de Senate en de bureaucraten te verminderen, werd dit niet gemeld aan de Jedi Order. De missie leidde hen uiteindelijk naar Oba Diah waar Sifo-Dyas werd gedood door de Pykes in opdracht van Darth Tyranus. Wat Tyranus en de Pykes niet wisten, was dat Silman zich aan boord van de T-6 Shuttle bevond. De Pykes kozen ervoor om Silman gevangen te nemen en hem als een soort pasmunt te gebruiken indien Tyranus hen ooit zou lastigvallen.

Laat in de Clone Wars reisden Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi naar Oba Diah om de ontbrekende persoon te zoeken die volgens Valorum Sifo-Dyas had vergezeld op missie. Lom Pyke aarzelde even, maar leidde hen naar de gevangen Silman. Silman was helemaal verwilderd en hij at rupsen en maden in zijn cel. Toen Obi-Wan informatie wilde vragen over Sifo-Dyas bleek Silmans geheugen toch nog te werken, aangezien hij zich herinnerde dat niet de Pykes verantwoordelijk waren voor Sifo-Dyas' dood Op dat moment doodde Dooku Silman met de Force zodat hij niet langer kon antwoorden. Dooku had zich hierdoor wel verraden, zodat Anakin en Obi-Wan wisten dat Dooku Sifo-Dyas had vermoord of had laten vermoorden.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

In andere talen