Wikia

Sniper Droideka
Sniper Droid Enc
Product
Model:

Sniper Droideka

Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Colicoids

Prijs:

30.565 Credits

Specificaties
Hoogte:

1.83 meter

Functies
Taken:

Vernietigen

Affiliatie:

CIS

Sniper Droideka

Sniper Droideka

Een Sniper Droideka was een gespecialiseerd model Destroyer Droid gebruikt door de CIS tijdens de Clone Wars.

SpecificatiesEdit

De Sniper Droideka was een speciaal model van de Droideka aangevraagd om te worden gebruikt in oorlogsvoering in stedelijke gebieden. De Droid had zijn dubbele Blasters aan de armen geruild voor een krachtig wapen. Dit krachtige wapen bevond zich op de ‘neus’ van de Droid.

De Sniper Droideka bevond zich meestal buiten de gevechtzone op veilige afstand waar het zijn doelwitten kon viseren. De modellen waren erg accuraat, maar ze hadden een trager vuurritme dan een gewone Droideka. De kracht van het schot was bijzonder sterk waardoor ze heel wat schade konden aanrichten.

Tijdens de bezetting van Kiros gebruikte de CIS Sniper Droideka's. Anakin Skywalker en Ahsoka Tano werden onder vuur genomen door twee Droids waardoor ze de Proton Annihilator Bombs niet onschadelijk konden maken. Toen Anakin ontdekte dat de Droids onbeschermd waren in hun flank, lukte dat uiteindelijk wel. De Jedi kaatsten de schoten van de Droids terug naar hun flanken, waardoor ze werden vernietigd.

VerschijningEdit

BronEdit