Wikia

Soon Bayts
Soon Bayts
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwartgrijs

Biografie
Overleden:

20 BBY

Wapen:

Lightsaber (blauw)

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Soon Bayts death

Grievous doodt Gallia en Bayts

Quote: "In the right place, your heart was. But clouded by emotion was your judgment."
-- Yoda

Soon Bayts was een Jedi Master die tijdens de laatste decennia voor de Clone Wars leefde en tijdens de Clone Wars sneuvelde op Boz Pity.

BiografieEdit

Tijdens de Yinchorri Uprising in 33 BBY trad Soon Bayts voor het eerst naar voor. In de Jedi Temple had hij de taak om de vooruitgang van de drie Jedi groeperingen in het Yinchorri System bij te houden en deze te rapporteren aan Yoda. Tijdens de invasie van de Jedi Temple door een groep Yinchorri probeerde Bayts Yoda te redden door tussenbeide te komen toen een Yinchorri Yoda onder vuur wilde nemen. Yoda blokkeerde het schot simpelweg en berispte Bayts dat zijn acties niet mochten worden gehinderd door zijn emoties.

Soon Bayts bleef de Jedi Order dienen en tijdens de Clone Wars was Bayts een Jedi Master geworden. Op het einde van de Clone Wars vergezelde hij Bail Organa aan boord van de Intervention. Met de hulp van Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker werd het schip doorheen de blokkade rond Boz Pity geloodst en stortte het schip vervolgens neer op de planeet om de CIS troepen te confronteren. Soon Bayts en Adi Gallia vernietigden talloze Battle Droids alvorens ze op General Grievous stuitten. Grievous doodde eerst Bayts en kort daarna ook Adi Gallia. Bayts’ Lightsaber werd een van de vele trofeeën van Grievous.

Achter de SchermenEdit

  • Toen Soon Bayts voor het eerst verscheen, had hij een kleine rol in ‘Acts of War’. Zijn naam was een woordspeling op ‘masturbate’ omdat Sue Rostoni van Lucas Licensing altijd de titel Master voor de naam van een Jedi zette. Het personage kreeg echter later een grotere rol in Obsession. Rostoni verklaarde dat zij niet de editor van comics was toen Bayts’ naam werd vastgelegd.

BronEdit