Wikia

X-23 StarWorker

X-23 StarWorker Space Barge

Een Space Barge was een type Transport. Meestal waren het schepen die veel last vervoerden over een korte afstand van een schip naar een ander schip, een ruimtestation of spaceports.

SpecificatiesEdit

De Space Barge werd wel eens het trekpaard van het verkeer genoemd binnen een stelsel. De meeste modellen waren geschikt voor korte afstanden en hadden krachtige motoren en een aanzienlijke vrachtruimte. Door hun beperkte grootte waren ze sneller dan de logge Container Ships. Space Barges waren normaal gezien niet uitgerust met Hyperdrive omdat ze enkel binnen eenzelfde stelsel opereerden. Meestal vervoerden ze vracht over een korte afstand van een schip naar een ander schip, een ruimtestation of spaceports.

Planeten die waren volgebouwd hadden meestal een netwerk van pakhuizen en magazijnen gebouwd op hun planeet waar goederen konden worden opgeslagen die werden geïmporteerd. Enorme Container Ships en Bulk Freighters waren vaak te groot om te dokken met deze pakhuizen dus bleven ze in de ruimte waar een Space Barge de vracht kwam overladen. Daarom hadden de Space Barges ook goede Repulsorlifts omdat ze vaak in de atmosfeer terechtkwamen. Een uitzonderin hierop waren de Barges die enkel vlogen tussen ruimtestations.

De standaard bemanning bestond uit de piloot, copiloot en een Droid van Klasse 5. Indien nodig kon een Space Barge ook alleen worden bestuurd. Ze waren uitgerust met beperkte Deflector Shields om hen van botsingen en ruimteafval te beschermen. Er waren tal van modellen Space Barges maar de meeste poorten waarmee deze schepen werden gekoppeld waren quasi dezelfde.

Omwille van hun traagheid en beperkte Shields bleven Space Barges voer voor piraten. Een tactiek was om het schip meteen aan te vallen nadat de vracht aan boord was geraakt. Men vernietigde dan vaak de communicatieapparatuur zodat de komst van de autoriteiten op zich zou laten wachten. Deze techniek was niet zonder risico, maar kon evenzeer veel geld opbrengen.

BronEdit