Wikia

Spaceport THX1138
Starport THX
Specificaties
Klasse:

Ruimtestation

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Tourist Bureau

Spaceport THX1138 was een commercieel ruimtestation in het Earth System.

SpecificatiesEdit

De Spaceport werd gebruikt door verschillende leden van het Galactic Tourist Bureau, waaronder het beruchte Star Tours. Het station had drie grote vleugelachtige dokken die samenkwamen in een centrale structuur en daarnaast ook twee kleinere dokken.

Het station werd berucht toen een StarSpeeder 1000 van Star Tours werd tegengehouden voor het vertrek in 1 BBY door Stormtroopers. De Shuttle herbergde een spion van de Rebel Alliance en Star Destroyers waren naar het station gereisd om de spion te onderscheppen. Dat mislukte echter toen R2-D2 de StarSpeeder 1000 liet ontsnappen in Hyperspace.

OpbouwEdit

  • De Central Hall omvatte Levels A tot en met D, waaronder een bagageruimte, een Droid ruimte, de douane, een duty free ruimte en een centrum voor baby's. In de levels waren er grote videoschermen aanwezig om advertenties en informatie weer te geven, waaronder opsporingsberichten van het Empire en rekruteringsberichten van het Empire. De Droidruimte zorgde voor het opknappen en herstellen van Droids, een registratie- en een ophaalpunt voor Droids. De Duty Free ruimte bevatte heel wat winkels die merchandising verkochten uit de Outer Rim, maar ook RWH Droid Surplus winkels, Bacta winkels en winkels waar men gereedschap verkocht. Het centrum voor de baby's bevatte ook een medische controlepost en was zelfs uitgerust om baby's van aquatische species te herbergen.

VerschijningEdit

BronEdit