Wikia

Stafuv Rahz
Stafuv Rahz
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gektl

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Hoszh Iszhir

Overleden:

1 ABY

Titel/Rang:

Major

Functie:

Imperial Officer

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Get the teacher and the schoolchildren up on the platform! I will terminate them at once!"
-- Stafuv Rahz

Stafuv Rahz was een Imperial Major en een van de zeldzame niet-menselijke officieren in het Galactic Empire. In 1 ABY probeerde hij in opdracht van Darth Vader een groep schoolkinderen en hun lerares, Myoris Lin, te gijzelen.

BiografieEdit

Stafuv Rahz stond bekend als een schande onder de Gektls. Hij trok immers naar Coruscant op audiëntie bij Emperor Palpatine met de codes van zijn thuisplaneet Hoszh Iszhir in ruil voor een goede positie in het leger om naburige planeten te helpen onderdrukken. Het Empire nam het voorstel van Rahz aan en dwong de Gektls om hun voorraad van Guerrerite en andere kostbare metalen te mijnen voor het Empire.

Major Rahz werkte onder Darth Vader die de Gektl niet vertrouwde en hem minachtte. Eerst moest Rahz de aanval leiden op Kar’a’katok waar ze Ampotem Za gevangennamen, een van de plaatselijke Shimholt. Za kon echter ontsnappen, maar werd door zijn soort als een verrader beschouwd en gaf zich vrijwillig aan Rahz over om het Empire te dienen. Palpatine beloonde Za voor dit vertrouwen en maakte hem de overlord van Mandalore.

Stafuv Rahz moest vervolgens een raid uitvoeren op een school op Harux die banden had met de Rebel Alliance. Rahz kidnapte de lerares Myoris Lin en een groep leerlingen, maar haar zoon Berd kon ontsnappen. Vader hoopt hierdoor andere rebellen in een valstrik te lokken.

Terwijl Vader en Rahz wachtten op de Rebellen, planden Berd en de Heroes of Yavin een plan om Myoris en de kinderen te redden. Duizend Deep Space Target Practice Units werden aangepast om een beeld van een hele vloot te projecteren zodat een deel van de TIE Fighters naar de imaginaire vloot werd gestuurd. De TIEs op Harux werden door Luke Skywalker, Han Solo en Chewbacca gesaboteerd.

Major Rahz hield Myoris en de kinderen onder schot met een Sonic Beam Projector, maar werd door Luke en Han bewusteloos geslagen. De Stormtroopers werden overwonnen door een vloot van spacers die de Alliance hadden bijgestaan. Major Rahz gaf zich echter nog niet gewonnen en schudde zijn staart af. Hierdoor kon hij ontsnappen en spoedde zich naar het Sonic Beam wapen. Hij wilde dit afvuren op de Rebellen, maar Berd Lin had het vuurmechanisme van het wapen aangepast zodat de projector terugvuurde en Major Rahz werd gedood toen hij het wapen wilde gebruiken.

BronEdit

In andere talen