Wikia

Star Galleon-class Frigate
Star Galleon
Product
Model:

Star Galleon-class

Klasse:

Cargo/Escort Frigate

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Prijs:

17.503.500 Credits

Specificaties
Afmeting:

300 meter

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

150

Passagiers:

300

Vracht:

100.000 ton

Voorraad:

6 maanden

Het Star Galleon-class Frigate was een Capital Ship van het Galactic Empire dat eigenlijk een bijzonder zwaar bewapend transportschip was.

UitzichtEdit

Een Star Galleon-class was 300 meter lang en was vrij rechthoekig van vorm. Vooraan bezat het een spitse kant waar de cockpit zich bevond. Het schip was bewapend met tien Turbolasers en Concussion Missiles. Een Star Galleon-class was een behoorlijk traag schip.

MissieEdit

Toen het Empire besefte dat meer en meer vrachtschepen het doelwit werden van de Rebel Alliance en piraten, bedacht het een nieuw soort Capital Ship. Het experimenteerde met de Star Galleon-class als een combinatie van transportschip, maar ook van een escortschip dat voldoende vuurkracht had om zich te verdedigen.

Doordat het schip eigenlijk twee soorten schepen tegelijkertijd was, bespaarde het Empire dankzij de Star Galleon-class. Transportschepen waren niet langer een gewillige prooi voor aanvallers en een escorte hoefde niet worden meegestuurd.

Uiteraard kon een Star Galleon-class ook maar een bepaald aantal vracht vervoeren in verhouding met de bewapening aan boord. Driehonderd troepen verbleven aan boord om het schip te verdedigen in geval het schip toch moest gekaapt worden. Het interieur van een Star Galleon-class was voorzien met tal van defensieve stellingen om een invasie te belemmeren. Secties konden worden afgesloten zodat de Star Galleon-class ook van binnenuit zeer goed te verdedigen was.

De vrachtruimte bevond zich in het midden van het schip en was eigenlijk een afzonderlijk schip dat kon gelanceerd worden in Hyperspace tijdens noodgevallen. Een Homing Device zorgde ervoor dat de vracht kon worden getraceerd.

De reputatie van de Star Galleon-class zorgde ervoor dat enkel de meest wanhopige piraten zulke schepen nog aanvielen. Het kon aanvallen van Starfighters en kleine Capital Ships doorstaan en idealiter werd het gebruikt in een kleine vloot van drie tot vijf exemplaren die elkaar konden beschermen. Door de trage snelheid was het wel steeds aangeraden om extra escorte te gebruiken.

BronEdit

In andere talen