Wikia

Star Wars Empire 40: The Wrong Side of the War, Part 5
SW Empire 40
Toeschrijving
Auteur:

Welles Hartley

Omslag:

David Michael Beck

Illustrator:

Davidé Fabbri

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

2006, 1 maart

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

32 BBY

Serie:

Star Wars: Empire

Vorige:

Star Wars Empire 40: The Wrong Side of the War, Part 5 is het vijfde deel uit de Star Wars Empire: The Wrong Side of the War verhaallijn. Het is het laatste deel uit de verhaallijn en tevens ook het laatste deel uit Star Wars: Empire.

SynopsisEdit

Luke Skywalker leidt als Lieutenant Jundland een undercover missie naar Kalist VI waar de Alliance wil proberen om Jorin Sol te bevrijden. Sol wordt ondertussen verder gefolterd door de Imperial Intelligence. Luke werd echter wel herkend door zijn oude maat Tank, beter bekend als Janek Sunber. Doordat Jorin Sol sneller dan verwacht wordt vervoerd, moet beseft Tank dat Luke een Rebel is, maar Luke kan zijn oude maat tijdelijk uitschakelen.

Basso en de andere vermomde rebellen nemen als Stormtroopers de escorte over van Sol. Sunber ontwaakt na de klap van Luke en signaleert onmiddellijk gevaar. Luke gaat naar de gevangen slaven die hij gaat bevrijden. Hij rekent af met de Stormtroopers.

Ondertussen heeft Deena Shan problemen. Kale Roshuir op wie ze verliefs was geworden, keert als een van de enige overlevenden terug van op Thila en houdt Deena hiervoor verantwoordelijk. Op het moment dat hij haar wil grijpen, voert Rogue Squadron hun aanval uit op de basis. Harran komt tussenbeide en schakelt Roshuir uit.

Wanneer de slaven worden ingeladen door de rebellen, treedt Sunber hen tegemoet. Luke gaat zijn oude vriend echter opwachten en gaat de dialoog aan. De vrouwelijke slaaf die eerder door Sunber werd beschermd van Clynn, probeert hem tot rede te roepen.

Sunber kan echter niet door Luke worden overhaald en is niet voor rede vatbaar, zeker niet wanneer hij ziet dat ze Sol komen ophalen. Sunber vuurt, maar Luke kaatst het schot terug met zijn Lightsaber. Sunber raakt zelf gewond in zijn schouder. Sunber gelooft nog steeds dat Biggs een Imperial Pilot was, maar Luke repliceert en zegt dat hij en Biggs de Death Star I hebben vernietigd in plaats van hebben verdedigd.

Sunber ziet de rebellen met Sol en de gevangenen vertrekken. Zuud van Imperial Intelligence maakt zich niet te veel zorgen over de redding van Sol. Ze zegt zelfs dat alles volgens plan is verlopen. Sunber realiseert zich dat Luke niet langer zijn vriend meer kan zijn.

IndexEdit

PersonagesEdit

LocatiesEdit

OrganisatiesEdit

Schepen & VoertuigenEdit