Star Wars Tales 10
SWTales 10.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Verschillende

Omslag:

Leinil Francis Yu

Illustrator:

Verschillende

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

2001 December

Type:

Comic

Pagina's:

64

ISBN:

6156897289

Functies
Canon:

Ja & Neen

Serie:

Star Wars Tales

Vorige:

Star Wars Tales 9

Volgende:

Star Wars Tales 11

Star Wars Tales 10 is de tiende comic in de Star Wars Tales reeks. Deze wordt opnieuw voorgesteld met een kort humoristisch intermezzo met onder andere 2-1B.

Trooper: Infinities?[bewerken | brontekst bewerken]

Dit verhaal vertelt wie de Stormtrooper was die door Leia Organa werd neergeschoten aan boord van de Tantive IV. Een boerenzoon ruilt zijn saai leven op Greater Marianas voor een leven in dienst van het Galactic Empire.

Skreej: Infinities[bewerken | brontekst bewerken]

In dit humoristisch opgevatte verhaal krijgen we te zien wat er gebeurde met de 'echte' Tamtel Skreej.

Nameless: Infinities[bewerken | brontekst bewerken]

In dit verhaal krijgen we te zien hoe Darth Maul zogezegd eraan dacht om een Double Bladed Lightsaber te bouwen.

A Wookiee Scorned: Infinities?[bewerken | brontekst bewerken]

In dit verhaal laat Chewbacca blijken dat hij het niet zo leuk vindt dat Han Solo zo veel tijd doorbrengt met Princess Leia.

Free Memory: Infinities?[bewerken | brontekst bewerken]

In dit verhaal speelt R2-D2 plotseling voor C-3PO de holografische boodschap af van Leia voor Obi-Wan Kenobi van vele jaren eerder. Threepio denkt dat Artoo een opknapbeurt nodig heeft maar Artoo blijkt over nog heel wat andere verborgen berichten te beschikken...

Achter de Schermen[bewerken | brontekst bewerken]

  • De 'waarde' van dit Tales nummer blijkt erg laag te liggen aangezien geen enkel verhaal 100% tot het Canon wordt beschouwd. In het eerste verhaal is de Stormtrooper een Mens in plaats van een Clone zoals in andere bronnen wordt aangegeven.