Wikia

Stevan Makintay
Stevan Makintay
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Geboren:

25 BBY

Thuiswereld:

Hargeeva

Bijnaam:

Mak

Functie:

Rebel Alliance Pilot

Vervoer:

Snowspeeder

Affiliatie:

Rebel Alliance

Stevan Makintay was een piloot van de Rebel Alliance die vloog als Rogue Nine tijdens de Battle of Hoth.

BiografieEdit

Stevan 'Mak' Makintay werd op Hargeeva geboren in een adellijk geslacht. Makintay stond eerst open voor de annexatie van Hargeeva door het Empire, aangezien het hem een opleiding kon bezorgen als piloot in ruil voor zijn expertise in zwaardvechten. Na zijn opleiding op The Academy keerde Makintay terug naar Hargeeva. Maar zijn vader, de Governor, misbruikte de Hargeevans en onterfde Stevan. Stevan wou met Ketrian Altronel huwen en niet met de vrouw die zijn familie had uitgekozen. Stevans vader liet hem ontvoeren en hem naar Garen IV, een strafkolonie, vervoeren, zodat hij zowel van het politieke toneel als van de sociale ladder verdween.

Na een jaar ontsnapte Makintay echter met enkele leden van de Rebel Alliance. Hij keerde in het geheim terug naar Hargeeva waar hij een kleine rebellencel leidde. De cel mondde echter te snel uit in een ongecontroleerde opstand. Die opstand werd makkelijk verijdeld en Stevan kon met een aantal vrienden ontsnappen. Door zijn rol in de opstand kreeg hij een Death Mark op zijn hoofd op Hargeeva. Stevan sloot zich aan bij de Rebel Alliance als piloot. Stevan en Ketrian dienden onder andere op Eyrie.

Makintay was een magere en lenige man met een uitgebreide kennis. Ondanks de gebeurtenissen verkoos Makintay nog steeds om in meer elitaire kringen om te gaan, al werd hij daar vaak mee geplaagd. Makintay was een zeer goed zwaardvechter, al toonde zijn litteken op zijn kaak misschien het tegenovergestelde. Makintay was een vriendelijke persoon, maar kon boos worden naar aanleiding van onrecht of wreedheid. Als piloot zorgde hij steevast voor de piloten in zijn team. Stevan maakte zich zorgen naar aanleiding van technologische tekorten bij de Alliance die hen mogelijk de overwinning kon kosten tegen het Empire.

Stevan maakte op Hoth deel uit van Rogue Group en vloog als Rogue Nine met Barlon Hightower als gunner. Stevan en Barlon overleefden het gevecht.

BronEdit