Wikia

Stordan Tonc
Stordan Tonc
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Overleden:

0 BBY, Scarif

Bijnaam:

Stordie

Functie:

Rebel Commando Corporal

Wapen:

A-300 Blaster Rifle

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "This is pad 5, we're being overrun!"
-- Stordan Tonc

Stordan Tonc was een Rebel Commando die deel uitmaakte van Rogue One om de plannen van de Death Star op Scarif te stelen.

BiografieEdit

Corporal Tonc was een soldaat die recent de troepen op Yavin 4 had vervoegd na een opstand op Qemia 7. Tonc had gehoopt om ooit deel uit te maken van de Rebel Alliance Special Forces en kreeg zijn zin toen hij deelnam aan de missie naar Scarif. Aan boord van Shuttle SW-0608 vormde Tonc een band met Bodhi Rook, de overgelopen piloot van het Empire. Tonc was een van de commando's die aan boord bleef van de shuttle om Bodhi bij te staan. Toen het Empire de troepen stuurde om te reageren op de aanvallen van de commando's liet Bodhi Tonc een vals bericht inspreken om de troepen te verspreiden over verschillende platformen.

Tonc bracht ook Ruescott Melshi op de hoogte in verband met het vinden van de hoofdschakelaar waardoor Bodhi contact kon leggen met de rebellenvloot, eens hij een verbinding had kunnen maken. Terwijl hij dat probeerde, verlieten Tonc en de andere commando's de shuttle, waarna ze niet veel later sneuvelden in de strijd tegen de stormtroopers.

VerschijningEdit

BronEdit