Wikia

Superlaser Siege Cannon
Superlaser Siege Cannon
Product
Model:

Siege Cannon

Specificaties
Afmeting:

200 meter

Affiliaties
Gebruikers:

First Order

Het Superlaser Siege Cannon was een reusachtig kanon dat door de First Order werd ingezet tijdens belegeringen.

SpecificatiesEdit

Een Superlaser Siege Cannon was 200 meter lang en werd voortgetrokken door andere voertuigen, zoals AT-HH Walkers. Het kanon maakte gebruik van dezelfde techniek als de Death Star superlaser, maar dan in het klein. Het wapen maakte dus ook gebruik van Kyber Crystal technologie.

De enorme straal van het kanon baande zich een weg naar het doelwit waarin niets of niemand werd gespaard. Tussen salvo's door moest het zich wel opladen, waardoor het op dat moment kwetsbaar was voor aanvallen.

Het kanon was een buisvormig wapen dat werd getrokken door 27.572 Steelton draden. Bovenop waren ook verschillende geschutskoepels aanwezig om het wapen te verdedigen.

GeschiedenisEdit

Kylo Ren zette zo'n wapen in om de basis van de Resistance op Crait te bestoken die werd beschermd door een enorme deur van de vroegere mijnen. Poe Dameron wilde het wapen eerst uitschakelen met de Resistance Ski Speeders, maar hij zag dat de tegenstand te groot was en dat iedereen zou sneuvelen in zijn squadron. Finn probeerde zichzelf op te offeren door in het centrum van het wapen te vliegen, maar Rose Tico botste met haar speeder tegen Finn, zodat beide voertuigen uit de baan van het wapen vlogen. Het wapen vernietigde de deur, maar Luke Skywalker zorgde ervoor dat de Resistance kon ontsnappen om de strijd voort te zetten.

VerschijningEdit

BronEdit