TIE/sf Space Superiority Fighter
TIE sf.jpg
Product
Model:

TIE/sf

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Sienar-Jaemus Fleet Systems

Specificaties
Afmeting:

6.69 meter

Hyperdrive:

class 2.0

Bemanning:

2

Affiliaties
Affiliatie:

First Order

Quote: "I always wanted to fly one of these things."
-- Poe Dameron

De TIE/sf Space Superiority Fighter was de First Order Special Forces starfighter. Deze variatie was herkenbaar aan de rode markeringen op de cockpit, de lange antenne en grotere krachtcellen aan de verbinding van de pylonen en de solar wings.

Specificaties[bewerken | brontekst bewerken]

Net als alle andere nieuwe en aangepaste schepen van de First Order was de TIE/sf een rechtstreekse evolutie van de TIE LN van het Galactic Empire. De laatste modellen van het Empire waren reeds voorzien van verbeterde solar wings dankzij research die was voortgekomen uit het TIE Advanced project.

Sienar-Jaemus Fleet Systems voerde een groot aantal dingen toe aan deze luxeversie van de TIE/fo. Dit waren onder andere deflector shields, een miniatuur-hyperdrive, het opdrijven van de vuurkracht, een langeafstandscommunicatie antenne en Deuterium krachtcellen waar de pylonen verbonden waren met de solar wings. De deflector shield generator werd in de pyloon naast de cockpit gebouwd. Aan boord van Resurgent-class Star Destroyers werden de TIEs in verticale dokken geplaatst.

Verder kon de TIE nog steeds rekenen op twee SJFS-L-s9.6 Laser Cannons als primaire wapens. Het schip was verder uitgerust met een Lb-14 Dual Laser Turret en een Kuat Drive Yards Arakyd ST7 Concussion and Mag-pulse Warhead Launcher. De andere wapens werden bestuurd door een schutter die rug tegen rug in de cockpit zat met de piloot. De piloten van Special Forces TIE fighters waren herkenbaar aan rode strepen op hun helm. Ze beschikten eveneens over een schietstoel die hen een grotere overlevingskans bezorgde waardoor ze de volgende maal opnieuw konden vliegen voor de First Order.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]