Wikia

Tam Posla
Tam Posla
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Man

Biografie
Functie:

Ordehandhaver
Bounty Hunter

Wapen:

DL-17 Blaster Rifle

Affiliatie:

Milvayne Authority

Tam Posla was een ordehandhaver die in dienst van de Milvayne Authority.

BiografieEdit

Posla droeg een ietwat vreemde helm en was gewapend met een DL-17 Blaster Rifle. Hij was een intergalactische ordehandhaver die de Milvayne Authority vertegenwoordigde. Hij overtrad zijn wettelijk kader waarin hij mocht opereren en werd een premiejager. In zijn werk bezocht hij onder andere de planeet Vandor, waar hij kort in de Lodge verbleef rond 10 BBY.

Een tiental jaar later, onderzocht hij op Jedha claims van ontvoering, mogelijke slavernij en mislukte chirurgische ingrepen. Die misdaden waren te vergelijken met een reeks misdaden op Milvayne die werden gekoppeld aan gangsters met de namen Roofoo en Sawkee. Hoewel Posla van de zaak was gehaald door zijn overste, bleef hij die misdadigers achtervolgen.

Achter de SchermenEdit

Tam Posla zoals beschreven in de Visual Guide is niet te zien in de Jedha scenes in de film, maar kan wel worden gespot in een shot uit de eerste trailer van Rogue One, waarin hij naast een Occupier Tank staat.

Echter, een man met hetzelfde kostuum als Posla word gezien als lid van Saw Gerrera's Partisans. Eerst is hij zichtbaar zonder helm terwijl hij Cassian Andor aanhoudt. Vervolgens is hij één van de twee Partisanen die Jyn Erso naar Saw Gerrera escorteren in de Catacombs of Cadera. Na de vernietiging van Jedha City is hij op twee plekken tegelijkertijd te zien: hij rent met helm op richting de X-Wings van de Partisanen en verlaat daarna samen met Bodhi Rook de Catacomben, met de helm in één van zijn handen.

Tam Posla (of het kostuum) werd later ook gebruikt in Solo: A Star Wars Story in de bar op Vandor. In Ultimate Star Wars, New Edition werd bevestigd dat dit inderdaad ook Tam Posla moet zijn.

VerschijningEdit

BronEdit