Wikia

Taylander Shuttle
Chandrila Mistress
Product
Model:

Taylander Shuttle

Klasse:

Shuttle

Fabrikant:

Gallofree Yards

Specificaties
Afmeting:

43,50 meter

Snelheid:

950 km/h

Hyperdrive:

Class 2.0

Gozanti Taylander

Taylander Shuttle in de achtergrond

De Taylander Shuttle was een type van transport dat in gebruik was in de laatste decennia van de Galactic Republic.

SpecificatieEdit

De Taylander Shuttle was 43,50 meter lang en had een ovalen vorm. Achteraan bevonden zich vier relatief kleine motoren die het schip voortstuwden. Het schip had drie landingspoten en was vrij zwaar bepantserd om het gebrek aan wapens op te vangen. Aan de zijkanten waren er docking bays voorzien waar andere schepen konden dokken. Het schip werd vaak tegengekomen in de Core Worlds, maar kon eveneens worden gespot in de Outer Rim.

In 22 BBY bevond zich een Taylander Shuttle in één van de Docking Bays op Mos Espa toen Anakin Skywalker op zoek ging naar zijn moeder. Dit schip had blauwe markeringen en een symbool met de letter 'Y' opgedrukt. Het vertrok toen de H-Type Nubian Yacht landde.

Tijdens de Clone Wars werden de Transforming Demolition Droids van de CIS aan boord van een Taylander Shuttle gedropt. In 2 BBY probeerde Mon Mothma te ontsnappen aan het Galactic Empire aan boord van een Taylander shuttle, genaamd de Chandrila Mistress. Alvorens haar schip werd vernietigd, maakte ze de overstap naar de Ghost.

VerschijningEdit

BronEdit