Wikia

Temmin Wexley
TemminWexley
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1.88 meter
110 kilogram

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Geboren:

11 BBY

Thuiswereld:

Akiva

Titel/Rang:

Captain

Bijnaam:

Snap

Functie:

Resistance piloot

Vervoer:

T-70 X-Wing Starfighter

Affiliatie:

Resistance

Relaties
Vader:

Brentin Lore Wexley

Moeder:

Norra Wexley

Quote: "The scan data of Snap's reconnaissance flight confirms Finn's report."
-- Poe Dameron

Temmin "Snap" Wexley was een mannelijke Resistance piloot, die rond 34 ABY actief was in de strijd tegen de First Order.

BiografieEdit

Wexley groeide op te Akiva waar hij zijn plan trok nadat zijn moeder Norra een piloot was geworden in de Rebel Alliance en zijn vader gearresteerd werd om de Rebel Alliance te ondersteunen. Wexley was zeer handig in het in elkaar steken van voorwerpen, zoals Mister Bones, een unieke B1 Battle Droid. Niet lang na de Battle of Endor werd Wexley verenigd met zijn moeder, maar dat was alles behalve hartelijk. Wexley had zijn eigen leven opgebouwd en ook al verliep dat niet altijd zoals gepland, wilde hij niet dat zijn moeder zijn leven op Akiva kwam verstoren. Uiteindelijk spande Wexley samen met Norra en een groepje andere opstandelingen om de bevolking op Akiva warm te maken om te revolteren tegen het Galactic Empire, dat een belangrijke meeting organiseerde op de planeet.

Wexley sloot zich later aan bij de Resistance, waar hij als piloot van Blue Squadron werd beschouwd als de beste verkenner onder de piloten. Zo stelde Wexley's rapporten de Resistance in staat om een plan uit te werken om de Starkiller Base aan te vallen in 34 ABY. Wexley nam zelf ook deel aan de aanval en was een van de piloten die de veldslag overleefden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit