The Child
The Asset.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Wit

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

41 BBY

Bijnaam:

The Asset

Affiliatie:

De Mandalorian

The Child

The Asset of The Child was een kind van Yoda's Species dat 50 jaar was in 9 ABY. Nadat het werd gered door De Mandalorian werd het opgenomen in de manier van leven van de Mandalorians in de nieuwe Mudhorn Clan.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

The Asset[bewerken | brontekst bewerken]

The Child werd vastgehouden in een domein op Arvala-7 door Niktos. De Mandalorian had van The Client de opdracht gekregen om dit doelwit te vangen, maar wist enkel zijn locatie en de leeftijd van het doelwit. Samen met IG-11 kon de Mandalorian de Niktos verschalken. Toen hij het doelwit zag en IG-11 het kind wilde elimineren, aarzelde de Mandalorian niet om de droid neer te schieten.

De Mandalorian ging met het kind op stap, maar ondervond moeilijkheden door andere premiejagers en Jawas die zijn schip hadden geplunderd. Het kind probeerde een wonde van de Mandalorian aan te raken, maar hij vond dat niet zo'n goed idee. Met hulp van Kuiil, de Ugnaught, kon de Mandalorian zijn gestolen spullen ruilen tegen het ei van een Mudhorn. De Mandalorian had het niet onder de markt met die woeste beest en toen het dier het duel leek te gaan winnen, gebruikte het kind de Force om het wezen op te heffen, waardoor de Mandalorian gebruik kon maken van de verwarring en het dier afmaakte. Het kind was uitgeput van de inspanning en viel in een diepe slaap. Het ontwaakte pas als de Mandalorian Arvala-7 had verlaten.

Met ietwat tegenzin leverde de Mandalorian het kind uit aan The Client en aan dokter Pershing. Toen hij vroeg wat ze ermee gingen doen, vond The Client dat zeer ongewoon voor een premiejager. De Mandalorian streek zijn premie op, een hele Camtono Beskar. Maar nadat hij een nieuw pantser had, begon de Mandalorian te twijfelen. Hij was op weg naar een nieuw doelwit toen hij van gedachte veranderde de het kind ging redden uit de handen van de Imperials. Pershing zei dat dankzij hem het kind nog in leven was. Van The Client was geen spoor meer te bekennen.

Omdat de Mandalorian de code van het gilde had doorbroken, kreeg hij alle premiejagers achter hem aan, inclusief Greef Carga. Dankzij de hulp van de andere Mandalorians van The Tribe konden de Mandalorian en het kind toch ontsnappen.

Op de vlucht[bewerken | brontekst bewerken]

De Mandalorian en het kindje bezochten verschillende planeten. Op Sorgan ontmoetten ze Cara Dune waarmee de Mandalorian een goed team vormde. Het kindje voelde zich thuis op de rustige planeet, maar een Kubaz premiejager dwong de Mandalorian om opnieuw te vertrekken. Op Tatooine werd het kindje bijna ontvoerd door de rookie-premiejager Toro Calican, maar de Mandalorian as hem te slim af. Tijdens de bevrijding van Qin zorgden de Mandalorian en het kindje er dan weer voor dat Q9-0 aan het kortste eind trok en dat Ranzar Malk zijn verraad duur betaalde.

Terug naar Nevarro[bewerken | brontekst bewerken]

Ten einde raad keerde de Mandalorian terug naar Nevarro om een deal te aanvaarden van Greef Carga. De Mandalorian en het kind kregen echter hulp van Cara Dune, van Kuiil en van IG-11 die door Kuiil was aangepast tot een Nursery Droid die het kindje altijd diende te beschermen. Op weg naar Nevarro waren de Mandalorian en Cara aan het armworstelen. Toen het kindje zag dat Dune de Mandalorian aan het pijnigen was, deed hij een Force Choke op Dune, totdat de Mandalorian duidelijk maakte dat dat niet mocht.

Carga was van plan om de Mandalorian en Dune te verraden, maar nadat hij dodelijk gewond raakte door vergif van een vliegend wezen op Nevarro, slaagde het kindje erin om de wonde met de Force te genezen. Carga kon het kindje niet meer uitleveren en koos de kant van de Mandalorian.

Terwijl de Mandalorian, Carga en Dune naar The Client trokken, haastte Kuiil zich naar de Razor Crest met het kindje. Kuiil werd echter neergehaald en biker scouts namen het kindje mee. Uit hun handen werd hij echter gered door IG-11 die het kindje opnieuw in contact bracht met de Mandalorian en zijn groep. Zij waren ondertussen omsingeld door Moff Gideon zijn troepen, ook al kon de tussenkomst van IG-11 voor de nodige verwarring zorgen.

De Mandalorian raakte zwaargewond en toen een Incinerator Stormtrooper het gebouw volledig in vlammen wou laten opgaan, gebruikte het kindje de Force om de vlammen te stoppen en ze naar de trooper te loodsen. Toen iedereen naar de riool was getrokken, de enige ontsnapping, genas IG-88 de Mandalorian aan zijn hoofd. In de riool dacht de Mandalorian om The Tribe te ontmoeten, maar enkel The Armorer was nog aanwezig. Zij vertelde aan de Mandalorian dat het kindje de Force gebruikte en dat hij een link had met de Jedi. De Mandalorian moest de vondeling adopteren, inlijven als Mandalorian en proberen om hem ergens een thuis te geven die beter paste bij zijn afkomst. De zegel van hun clan was de Mudhorn. Nadat Moff Gideon tijdelijk was uitgeschakeld, vertrokken de Mandalorian en het kindje vanop Nevarro. Het kindje had de ketting van de Mythosaur, maar hij mocht het gerust bijhouden van de Mandalorian.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]