Wikia

The Kashyyyk Depths
Toeschrijving
Auteur:

Russ Manning

Illustrator:

Russ Manning

Informatie
Uitgever:

Los Angeles Times Syndicate

Uitgave:

1979

Pagina's:

12

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

Galactic Civil War

Serie:

Star Wars Comic Strip

Vorige:

The Constancia Affair

Volgende:

Tatooine Sojourn

The Kashyyyk Depths is de onofficiële titel van een Star Wars comic die door het Los Angeles Times Syndicate werd uitgegeven in 1979. De comic werd geschreven en getekend door Russ Manning. Dit verhaal is één van de weinige comics van Manning die niet door Dark Horse werden heruitgebracht in de reeks Classic Star Wars: The Early Adventures.

Omdat deze comic geen naam heeft, werd de titel The Kashyyyk Depths gegeven aan dit verhaal. Dit verhaal wordt door C-3PO aan Mistress Mnemos verteld.

SynopsisEdit

Wanneer Han Solo, Chewbacca, R2-D2 en C-3PO naar Kashyyyk reizen, komen ze te weten dat Life Day dreigt te worden afgelast. Een Wookiee ouderling verbiedt de Wookiees om naar het Orga Root op zoek te gaan dat een cruciale rol speelt in de Life Day ceremonie.

Chewbacca en de Wookiees zijn erg boos en Chewie gaat de confrontatie aan met de ouderling. Han Solo komt tussenbeide en haalt beide kemphanen uit elkaar. Han stelt voor om zelf op zoek te gaan naar het Orga Root, maar de ouderling raadt Chewbacca aan om Han te vergezellen.

Op de rug van een Sureggi dalen Han, Chewie en de Droids naar het 8ste niveau van de Kashyyyk jungle. De Sureggi behoudt zijn evenwicht, maar de planten op Kashyyyk beschikken over een buitengewone intelligentie en communiceren met Chewbacca.

Een Imperial team van biologen wordt verderop aangevallen door de planten die zich verdedigden tegen de Laser Saws. Solo neemt een Bug Repeller en kan samen met Chewie de aanvallen van de planten doorstaan en Gyla Petro redden, een lid van de New Worlds Biologists. Nadat Han het Orga Root weet te lokaliseren, trekt iedereen weer naar boven en kan de Life Day toch worden gevierd.

Achteraf blijkt dat C-3PO Gyla Petro als een mogelijke Imperial spionne heeft aangekruist.

Achter de SchermenEdit

InhoudEdit

Nieuwe PersonagesEdit

Bekende PersonagesEdit

AnderenEdit

In andere talen