Wikia

The Maw

The Maw

De Maw Cluster, beter bekend als The Maw, was een zeer turbulent gebied in de Akkadese Maelstrom in de buurt van de planeet Kessel.

SpecificatiesEdit

De Maw Cluster was een zwart gat dat alle materie aantrok dat in de omgeving passeerde. Omdat de Maelstrom zo turbulent en gevaarlijk was, was er een veiligere passage gemaakt naar Kessel, de zogenaamde Kessel Run.

In 10 BBY trotseerden Han Solo en Chewbacca in Lando Calrissians Millennium Falcon om een kortere route te nemen door de Akkadese Maelstrom dankzij de navigatiesystemen van L3-37. Hierdoor werd het schip echter aangevallen door een Summa-verminoth en uiteindelijk passeerden ze door de Maw. Het enorme wezen werd opgezogen in het zwarte gat en ook de Falcon dreigde te worden opgezogen. Een druppeltje van het ruwe Coaxium, dat snel moest worden vervoerd naar Savareen, was echter genoeg om de Falcon een enorme boost te geven, waardoor ze de Kessel Run konden afleggen in minder dan twaalf parsecs.

Achter de SchermenEdit

De Maw was ook reeds aanwezig in talloze verhalen in Legends. Daar bevond het zich ook in de buurt van Kessel.

VerschijningEdit

BronEdit